سلام امینی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مقوله برجام با همه فراز و فرودهایش پس از 2 سال و نیم مذاکرات با پذیرش مجموعه ای از تعهدات مابین ایران و گروه 1+5 به امضا رسید و در نهایت شورای امنیت نیز مهر تایید بر آن گذاشت.
وی افزود: اینک آمریکا بدون دلیل موجه و تنها بر اساس خوی استکباری، اتهامات واهی، بی اساس و بدون تایید آژانس انرژی اتمی و شورای امنیت به صورت یکجانبه از برجام خروج کرده است، پس رسالت شورای امنیت در این خصوص چیست، اگر عکس این قضیه اتفاق می افتاد و ایران از برجام خارج می شد آیا شورای امنیت جلسه اضطراری تشکیل نمی داد.
نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران، ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ضروری است شورای امنیت برای توجیه فلسفه وجودیش از حیثیت بین المللی خود دفاع کند و قاطعانه ضمن تذکرات لازم، خاطی برجام را با تحریم‌های مختلف و اجماع جهانی تنبیه کند چراکه در غیر این صورت مورد استهزاء جهانیان قرار می گیرد و در آینده دیگر توافق نامه هایی که با نظارت شورای امنیت تدوین شوند اعتبار لازم را نخواهند داشت.
امینی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان نگران خروج آمریکا از برجام نیست، اما سست شدن ساختارهای بین المللی را برای جهانیان، مسئله و مشکلی جدی و نگران کننده تلقی می کند.
وی با بیان اینکه آمریکا با خروج از برجام چهره حقیقی خود را به همه جهانیان نشان داد و ثابت کرد به هیچ توافقی پایبند نمی ماند، گفت: جمهوری اسلامی ایران در بازه زمانی کوتاهی در مقابل این گستاخی و دهن کجی آمریکا در خروج از برجام تصمیماتی قاطع را اتخاذ خواهد کرد.
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.