مرتضی شهبازی نیا روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری سی امین همایش اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری ایران در گفت وگو با ایرنا بدون اعلام تعداد پرونده های تشکیل شده در محاکم قضایی افزود: استفاده از وکیل به صورت اجباری در محاکم قضایی فرهنگ سازی نشده است.
به گفته وی، تعدادی از وکلا نیز وضعیت معیشتی خوبی ندارند، به گونه ای که در هر کانون تعداد زیادی از وکلا هستند که هزینه تمدید پروانه های وکالت خود را ندارند.
وی اظهار کرد: 60 هزار وکیل در کشور وجود دارد که به دلیل نداشتن پرونده، نزدیک به 20 درصد آنها هزینه تمدید پروانه وکالت ندارند و فعالیت نمی کنند.
شهبازی نیا افزود: به منظور رفع مشکل جامعه وکلا در تلاش هستیم با راههایی که برای دست اندازی دیگران و افراد ناسالم به خدمات حقوقی است، مقابله شود و با پدیده هایی که بازار وکالت را تحت تاثیر قرار می دهد، مقابله شود.
رئیس اسکودا، به فرهنگ سازی برای استفاده از وکیل در پرونده ها تاکید کرد و گفت: با اجازه قانونگذار پیگیر اجباری شدن وکیل برای پرونده ها هستیم.
وی تصریح کرد: در کشورهای دنیا دولت ها در حوزه معاضدت قضایی هزینه های سنگینی را پرداخت می کنند، اما در ایران اعضای کانون وکلا به صورت رایگان کارهای معاضدتی انجام می دهند.
شهبازی نیا افزود: در برخی کانون های وکلای سالانه 13 تا 14 هزار پرونده معاضدتی در سال و 200 تا 300 هزار مشاوره معاضدتی انجام می شود.
به گزارش ایرنا، سی امین همایش اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری ایران با حضور اعضای هیات مدیره کانون وکلای سراسر کشور 19 و 20 اردیبهشت ماه جاری در چهارمحال وبختیاری برگزار شد.
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.