به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ' محمد تقی رهبر ' در خطبه های نماز جمعه اصفهان که در مصلای بزرگ این شهر برگزار شد، افزود: ایران در سوریه کمر آمریکا را شکست، در عراق آنها را به مذلت کشاند، در لبنان حزب الله و مقاومت پیروز انتخابات شد و مزدوران آمریکا در یمن نتوانستند مردم را سرکوب کنند.
وی با بیان اینکه آمریکا به دنبال این بود که خاورمیانه جدیدی را با سیاست های خود طراحی کند، اظهار کرد: اما انقلاب اسلامی که زادگاهش ایران است با فرهنگ امام راحل، مقاومت رهبر معظم انقلاب و شجاعت جوانان، کمر ترامپ را شکست.
وی با بیان اینکه اگر ترامپ کار خوبی کرد، آن هم پاره کردن برجام بود، گفت: رابطه با آمریکا جز ضرر و زیان برای کشورمان چیزی همراه ندارد .
وی ادامه داد: کشورهای غربی از این کار ترامپ، اظهار تاسف کردند زیرا آنها نیز منافع خودشان را می سنجند.
حجت الاسلام رهبر با تاکید بر اینکه اظهار عجز پیش ستم پیشگان، خطاست، گفت: مسئولان باید در برابر دشمن، صلابت و استحکام نشان دهند زیرا سیاست عقلانی در شان انقلاب اسلامی بسیار مهم است.
وی با بیان اینکه ما باید دانش هسته ای کشورمان را با قدرت به جلو ببریم، افزود: ما می توانیم با تکیه به توان متخصصانمان و پشتیبانی ملت این دانش را به پیش ببریم.
خطیب جمعه اصفهان همچنین با اشاره به موضوع آب، گفت: ما رودخانه های متعددی در شمال و جنوب داریم که آب شیرین آنها به دلیل عدم جمع آوری و مدیریت نادرست به دریا می ریزد.
وی با بیان اینکه لازم است آب رودخانه های داخل کشور مهار و آب شور دریاها برای استفاده مردم، شیرین شود، افزود: صرفه جویی و درست مصرف کردن آب نیز اهمیت بسیاری دارد اما ما می بینیم که در برخی جاها زیاد مصرف می کنند و آب را با موتورهای متعدد به بالای کوه ها می برند.
حجت الاسلام رهبر از وزارت نیرو خواست تا در مصرف و مدیریت آب بیشتر توجه کند.
امام جمعه موقت اصفهان همچنین با اشاره به فریضه امر به معروف و نهی از منکر نیز گفت: این موضوع در کشورمان رها شده و اگر در برابر منکرات، عقب نشینی کنیم باعث ماندگاری برخی ناهنجاری ها در جامعه می شود.
وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی 26 دستگاه اجرایی مکلف به دفاع از حریم حجاب و عفاف هستند، افزود: اما می بینیم که گاهی با امر به معروف و نهی از منکر نیز برخورد می شود از جمله اینکه یک عده، پلیس زنی را که ( در فیلمی که در شبکه های مجازی منتشر شده بود) اقدام به نهی از منکر و انجام تکلیف خود می کرد، مورد سوال قرار دادند.
خطیب جمعه اصفهان با اشاره به 25 اردیبهشت روز پاسداری از زبان فارسی و تجلیل از فردوسی گفت: بسیاری از واژه های غربی در زندگی ما وارد شده و جای زبان اصلی ما را گرفته است هرچند بحث زبان عربی جداست زیرا آن را زبان آسمانی و بهشتی می دانیم.
وی با اشاره به سالگرد لغو امتیاز تنباکو به فتوای آیت الله حسن شیرازی، بیان کرد: آن زمان با یک فتوا توانستیم دشمن را شکست دهیم و امروز نیز با رهبر انقلاب عهد می بندیم که کالای ایرانی مصرف کنیم مگر در جایی که مجبور به استفاده از کالای خارجی باشیم به عنوان مثال برای دارو.
خطیب جمعه اصفهان به روز جهانی خانواده نیز اشاره و تصریح کرد: من این روز را به عنوان روز بین المللی قبول ندارم زیرا بین الملل، خانواده ای ندارد بلکه باید خانواده اسلامی را زنده کنیم.
به گزارش ایرنا، نمازگزاران اصفهان پس از اقامه نماز جمعه، به دنبال خروج آمریکا از برجام و اثبات مکرر بدعهدی‌ها این کشور اقدام به راهپیمایی ضد استکباری کردند.
ت/3011/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.