امیر شهلا روز دوشنبه در نطق پیش از دستور نشست علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: سند برجام در سایه حمایت های بی دریغ رهبری و با تدبیر و احاطه تیم مذاکره کننده ایران چنان تنظیم شده که هرچه بیشتر می گذرد، حقانیت و صداقت سیاست های هسته ای نظام جمهوری اسلامی ایران و خوی زشت و استیلا طلبانه استکبار جهانی، بیش از گذشته برای جهانیان آشکار می شود.
وی اظهار کرد: تلاش آمریکا برای زدن زیر میز برجام و عدم پایبندی به امضا و قول و قرارهای پیشین، نشان استیصال و ناچاری دولتی است که حقانیت دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران را دریافته است.
وی گفت: آمریکا همصدا شدن جامعه بین الملل با دیپلماسی صادقانه و منطبق بر اخلاق و روش اسلامی و انسانی ایران را برنمی تابد.
شهلا همچنین با اشاره به مناسب نبودن فضای شهری مشهد برای معلولین افزود: 41 هزار معلول در این شهر شناسایی و ثبت شده ولی فضای شهری برای فعالیت این افراد مناسب سازی نشده است.
وی اظهار کرد: معلولان به دلایل روحی و روانی و عدم مناسب سازی فضای شهری، اجازه و فرصت حضور در شهر را پیدا نمی کنند و شغل، درآمد و دلگرمی و امید در زندگی شهرنشینی ندارند.
وی با بیان اینکه از توان این قشر برای به حرکت درآوردن چرخ های توسعه و ترقی شهر، استفاده ای نمی شود گفت: پیاده روها و معابر شهری، وسایل نقلیه عمومی، ساختمان ها، دوایر دولتی و اماکن تفریحی شهر برای جمعیت معلول آن مناسب سازی نشده است.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد افزود: مشهد از نظر مناسب سازی فضای شهری در رتبه بسیار پایین نسبت به سایر کلانشهرها قرار دارد و در این زمینه تا رسیدن به جایگاه مطلوب فاصله بسیار است.
وی اظهار کرد: شهرداری و شورای شهر باید اهتمام خود را برای مناسب سازی فضای شهری برای معلولان به کار گیرند.
وی گفت: برای تحقق این مهم پیشنهاد می کنم شهرداری و شورای شهر با انتصاب یک معلول به عنوان مشاور در امور معلولان، خط ارتباطی مستقیم و بدون واسطه برای شناخت دقیق مشکلات این قشر ایجاد کند تا در تدوین طرح ها و لوایح، مطالبات و نیازهای آنها در نظر گرفته شود.
7505 / 6053 خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.