به گزارش ایرنا، اقبال عباسی شامگاه چهارشنبه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: متولی جذب تسهیلات اشتغال فراگیر، خانگی و روستایی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان است و سهل انگاری مسئولان این اداره کل نیز قابل چشم پوشی نیست.
وی اظهار کرد: افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی از مهمترین برنامه های سال جاری استان است.
نرخ بیکاری استان چهارمحال و بختیاری هم اینک 18 درصد اعلام شده است.
عباسی همچنین از درآمد سرانه ناچیز این استان در مقایسه با میانگین کشور گلایه کرد و گفت: میانگین درآمد سرانه کشور 12 میلیون و 500 هزار ریال و در استان چهارمحال و بختیاری تنها هفت میلیون ریال است.
وی تصریح کرد: به همین منظور افزایش میانگین درآمد سرانه چهارمحال و بختیاری و رسیدن آن به نورم کشوری ضرورت دارد، از سویی برای جلب رضایتمندی مردم باید درآمد سرانه بیشتر و معیشت و رفاه آنان مطلوب تر شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به روند طولانی پاسخ دهی به استعلامات سرمایه گذاران گفت: پاسخ تمامی استعلامات باید براساس قانون باشد و در این زمینه نیازی به استعلام از فرمانداری و یا بخشداری نیست.
عباسی تاکید کرد: به همین منظور بایستی در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری چهارمحال و بختیاری کمیته اصلاح فرآیند اخذ استعلامات تشکیل و فعال شود.
معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: طرح عملیاتی 'حمایت از کالای ایرانی' با تاکید بر کالای تولیدی استان تهیه و تدوین شده است.
علیرضا شجاعی تصریح کرد: در این طرح سه ضلع 'حمایت از کالای ایرانی' در بیانات مقام معظم رهبری شامل دولت، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان مورد توجه قرار گرفت.
وی اظهار کرد: هم اینک 90 درصد پوشاک، مواد خوراکی و مصالح ساختمانی چهارمحال و بختیاری از خارج استان تهیه می شود.
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.