به گزارش ایرنا، قاسم شهبازی روز چهارشنبه در نشست خبری با رسانه ها تاکید کرد: هم اینک زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی استان مانند برق، آب و گاز تامین شده است و عملیات اجرایی تجهیز فیبرنوری نیز به زودی آغاز می شود.
وی افزود: دو شرکت نیز به منظور احداث سردخانه و انبارهای مورد نیاز منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری اعلام آمادگی کردند.
شهبازی تصریح کرد: واحد تولیدی پرتودهی گاما به عنوان نخستین واحد مستقر در منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری بیستم فروردین سال آینده به بهره برداری می رسد.
وی یادآور شد: با بهره برداری کامل از منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری زمینه اشتغال مستقیم 13 هزار نفر فراهم خواهد شد.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در 20 ماه گذشته تراز مالی این سازمان از منفی 65 میلیارد ریال به مثبت 25 میلیارد ریال رسید.
وی گفت: سازمان همیاری شهرداری های چهارمحال و بختیاری هم اینک 75 میلیارد ریال از دستگاه های اجرایی، شهرداری ها، دهیاری ها و برخی پیمانکاران استان طلب دارد.
شهبازی تاکید کرد: سازمان همیاری شهرداری های چهارمحال و بختیاری از سال 1388 تا 1393 برابر 18 میلیارد و 500 میلیون ریال بدهی مالیاتی انباشته داشت که با همراهی مسئولان اداره کل امور مالیاتی استان این مبلغ تقسیط شد.
وی افزود: اجرای عملیات عمرانی در 15 شهر، 25 روستا و سه محله مسکن مهر شهرک منظریه شهرکرد، شهرک الهیه بروجن و لردگان جزو مهمترین فعالیت های سازمان همیاری شهرداری های چهارمحال و بختیاری در 20 ماه گذشته محسوب می شود.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برای اجرای این فعالیت ها 94 هزار و 100 تن آسفالت در کارخانه آسفالت این سازمان تولید و مصرف شد.
وی یادآور شد: سازمان همیاری شهرداری های چهارمحال و بختیاری به منظور اجرای زیرساخت های شهرک توریستی، تفریحی و رفاهی شیدا 82 میلیارد و 500 میلیون ریال با بخش خصوصی قرارداد بسته است.
شهبازی به وسعت دو هزار هکتاری شهرک توریستی، تفریحی و رفاهی شیدا اشاره و اظهار کرد: از این سطح 314 هکتار به سازمان همیاری شهرداری های چهارمحال و بختیاری واگذار شده است که در نهایت عملیات مورد نظر پس از سپری کردن مراحل قانونی در سطح 186 هکتار انجام شد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: این منطقه در سه قطعه اصلی دسته بندی شده است.
کیوان الله دینی تاکید کرد: این دسته بندی ها به سه گروه اصلی صنایع غذایی، الکترونیکی و سلولزی تقسیم شده است.
وی افزود: صنایع متقاضی استقرار و فعالیت د منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری نباید آلایندگی زیست محیطی داشته باشد.
مدیرعامل شهرک توریستی، تفریحی و رفاهی شیدا نیز گفت: هم اینک زیرساخت های آب، برق و گاز این شهرک تامین شده است.
اصغر اسلامی تصریح کرد: در شهرک توریستی، تفریحی و رفاهی شیدا شبکه های آب آشامیدنی و فضای سبز از هم مجزا شده، یک منبع تامین آب یکهزار متر مکعبی و 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی یادآور شد: هم اینک در شهرک توریستی، تفریحی و رفاهی شیدا 20 هکتار فضای سبز با سیستم آبیاری قطره ای اجرا شده است.
اسلامی اظهار کرد: شبکه اصلی انتقال گاز شهرک توریستی، تفریحی و رفاهی شیدا به طول 6 کیلومتر انجام شده و شبکه داخلی آن به طول 10 کیلومتر 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیرعامل شهرک توریستی، تفریحی و رفاهی شیدا گفت: برق این شهرک تکمیل و آماده واگذاری انشعاب به متقاضیان سرمایه گذاری است.
وی تاکید کرد: یک واحد گلخانه ای تولید انواع گل، نهال و درخت مورد نیاز شهرداری های چهارمحال و بختیاری نیز با مشارکت اداره کل زندان ها و امور تامینی و تربیتی و انجمن حمایت از زندانیان استان در شهرکرد راه اندازی شده است.
اسلامی افزود: با راه اندازی این واحد گلخانه ای به وسعت 5 هزار متر مربع وسعت و 7سالن به مساحت دو هزار متر مربع سالن نوروز امسال می توان بخش قابل توجهی از نیاز فضای سبز شهرداری های چهارمحال و بختیاری در زمینه گل، نهال و انواع درخت را فراهم کرد.
منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری در زمین های مجاورت گردنه رخ از توباع شهرستان شهرکرد و در ورودی استان واقع شده است.
شهرک توریستی، تفریحی و رفاهی شیدا در شهرستان بن از توابع چهارمحال و بختیاری و در مجاورت سد زاینده رود واقع است.
منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری و شهرک توریستی، تفریحی و رفاهی شیدا از مصوبات سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به استان محسوب می شود.
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.