به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل امور اقتصاد و دارایی استان مرکزی، حسن میرزا خانی، افزود: 40 پروانه ساخت نیروگاه های انرژی تجدید پذیر و پاک با تولید 408 مگاوات برق در این استان تصویب شده که ایجاد این زیرساخت های نیروگاهی 16 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری خارجی در استان به همراه دارد.
وی ادامه داد: موافقت فنی واگذاری یک هزار و 450 هکتار زمین برای ساخت نیروگاه های تجدید پذیر شامل 620 هکتار زمین در 10 شهرستان استان برای نیروگاه خورشیدی و 830 هکتار عرصه برای نصب توربین های بادی صادر شده است.
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان مرکزی اضافه کرد: شهرستان اراک با هشت پروانه و 80 مگاوات رتبه نخست، زرندیه با 10 پروانه و 73 مگاوات رتبه دوم و دلیجان با 2 تقاضا و 60 مگاوات رتبه سوم را در این حوزه به خود اختصاص داده است.
وی با یادآوری درخواست یکی از شرکت های هواپیمایی برای حضور در این استان، افزود: این شرکت خواهان معرفی اراک به عنوان مرکز خدمات هوایی این شرکت است.
میرزاخانی توضیح داد: سرمایه اولیه این شرکت برای فعالیت در شهرستان اراک حدود 230 میلیارد دلار است و برای خرید پنج فروند هواپیما نیازمند 200 میلیون دلار منابع از محل فاینانس می باشد.
وی ادامه داد: ایجاد آشیانه و پارکینگ برای پارک پنج هواپیما در فرودگاه اراک و حمایت برای خرید پنج فروند هواپیما از طریق فاینانس از خواسته های این شرکت است که در دست بررسی قرار دارد.
تاکنون 40 پروانه ساخت نیروگاه های تجدیدپذیر در استان مرکزی قطعی شده است.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.