به گزارش خبرگزاری خبر انلاین به نقل از وب دا ، اقبال عباسی افزود: علی رغم موفقیت مراکز علمی و پژوهش در انجام تحقیقات علمی همچنان در تبدیل نتایج تحقیقات به تولید دچار ضعف عمده هستیم.
وی با اشاره به عدم اشتغال تعداد زیادی از فارغ التحصیلان در رشته های فنی و مهندسی و علوم انسانی افزود: ممکن است در آینده این کششی که برای جذب فارغ التحصیلان علوم پزشکی است وجود نداشته باشد لذا باید ضمن توجه به پژوهش محوری بدنبال تبدیل پتانسیل ها و دستاوردهای علمی به تولیدات و بکارگیری نتایج تحقیقات برای رفع نیاز و مشکلات موجود در جامعه بود.
وی اضافه کرد: علی رغم توجه به پژوهش محوری در چند سال اخیر تا کنون این فرایند به تولید و تجارت منجر نشده است.
عباسی در ادامه به کمبود شدید منابع مالی اشاره داشت و افزود: نباید تمامی منابع مالی از سوی دولت تامین شود بلکه باید تفکر و ایده افراد صاحب نظر در کنار سرمایه سرمایه داران قرار بگیرد و منجر به خلق فرصت و تولید علم و ثروت شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: وجود مشکل در سیاست های کلان استانی و تغییر مسئولین ارشد بر ضرورت بکار گیری سرمایه های بخش خصوصی می افزاید.
وی اظهار داشت: پیشنهاد می شود با توجه به مجوزهای صادر شده از سوی دولت، پروژه های نیمه کاره در حوزه بهداشت و درمان در درجه اول به متخصیصن دارای سرمایه و پس از آن به سرمایه داران خیر و در نهایت با توجیح سرمایه گذاران بخش خصوصی به آنها واگذار شود تا ضمن کاستن از هزینه های سنگین در بهره برداری از پروژه های عمرانی با معرفی و عقد تفاهم و قراردادهای دو جانبه برای بهره برداری و تجهیز این پروژه ها توسط بخش خصوصی، از درآمد حاصل از آن برای مجموعه درآمد زایی کرد.
عباسی افزود: دانشگاه می تواند از فرصتی که دولت در اختیار دستگاه ها قرار داده است استفاده و با معرفی پروژه های در حال احداث ، سرمایه داران را شناسایی و مشارکت آنان را جلب نماید.
وی تصریح کرد: خیرین نیک اندیش حوزه سلامت نیز می توانند با مشارکت در پروژه های دانشگاه در درآمد آنها سهیم و درآمد حاصل را در امور خیر بکار بگیرند.
گفتنی است، ‌سرپرست و معاونین دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه در روزهای پایانی از آخرین ماه فصل پاییز با استاندار محترم چهارمحال و بختیاری دیدار و ضمن تشریح دستاوردهای علمی، پژوهشی و بهداشتی و درمانی این مجموعه به بیان مشکلات حوزه سلامت استان پرداختند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 820905
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.