به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرمسار، داریوش طاهری ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات اشتغال با اشاره به نقش حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایجاد اشتغال برای جوانان اظهار داشت: بهره‌گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان، علم و فناوری، تولید ثروت از علم و حوزه ICT نقش مهمی را در عرصه اشتغال‌زایی و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه شهرستان گرمسار ظرفیت ویژه‌ای را در حوزه علم و فناوری دارد افزود: وجود مراکز آموزش عالی، دانشگاه‌ها و موسسه‌های علمی، این شهرستان را در مسیر پیشرفت و توسعه قرار می‌دهد.

فرماندار گرمسار با تأکید بر لزوم حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و حوزه آی سی تی خاطرنشان کرد: 24 هزار دانشجو در رشته‌های مختلف پزشکی، پیراپزشکی، مهندسی و انواع مدیریت‌ها و رشته‌های نظری دیگر در این شهرستان مشغول تحصیل هستند و پس از اتمام دوران تحصیلی از دولت توقع شغل با توجه به رشته تحصیلی خود دارند که بدیهی است مسئله اشتغال‌زایی برای جوانان تحصیل‌کرده از وظایف اساسی دولت است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در ابتدای سال جدید تصریح کرد: اشتغال‌زایی و رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم یکی از اساسی‌ترین دغدغه‌های دولت در سال جدید است.

طاهری حمایت از تولید داخلی را یک عامل ضروری برای رونق اقتصادی دانست و گفت: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی در رونق اقتصاد کشور بسیار مؤثر هستند و دولت با تلاش و پشتکار از این‌ها می‌تواند مسیر رشد و توسعه را با سرعت بیشتر بپیماید.

وی با بیان اینکه امروزه بسیاری از معضلات اجتماعی در بیکاری جوانان نهادینه‌شده است اذعان کرد: حوزه "آی.سی.تی" یک عنصر تحول‌آفرین در حوزه اشتغال کشور است و همکاری و هماهنگی تمامی مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد.

فرماندار گرمسار گفت: استفاده از نیروی انسانی متخصص و دانشجویان بااستعداد ایرانی در این حوزه می‌تواند ظرفیت اشتغال‌زایی را بالابرده و گامی مؤثر برای رفع معضل بیکاری بردارد.

وی بر لزوم ایجاد تحول در زیرساخت الکترونیک و فناوری در این شهرستان تأکید کرد و گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های حوزه ICT خدمت‌رسانی به مردم به بهترین شکل گسترش می‌یابد که مصداق بارز آن در کلان‌شهر تهران قابل‌مشاهده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 618810
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.