به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام محمد علی نکونام روز شنبه در دیدار از کارخانه حجاب شهرکرد افزود: این کارخانه برای استان و کشور افتخار و یک مجموعه بالنده است که متاسفانه همانند دیگر داشته‌های درون استان و کشور قدرش را نمی‌دانیم.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر کیفیت تولیدات این مجموعه با مشابه خارجی در بازار ، نه تنها برابری می کند بلکه از کیفیت بالاتری برخوردار است.
امام جمعه شهرکرد با انتقاد از تغییر مارک چادرهای کارخانه حجاب شهرکرد به مارک‌های خارجی و عرضه آن در بازارهای داخلی و خارجی از سوی برخی از واسطه ها تصریح کرد: تولیدات این کارخانه از کیفیت بالایی برخوردار است اما عده‌ای مارک آن را در بازار عوض می‌کنند و به عنوان مارک های خارجی از جمله کره ای ارائه می کنند که این برای اقتصاد و تولید یک بیماری است و باید درمان شود.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام تصریح کرد:بیش از 400 نفر در این مجموعه‌ای مشغول به فعالیت هستند که تولیدات قابل توجهی را تولید و روانه بازار می‌کنند.
نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه تولید چادر مشکی در استان ظرفیت بسیار ارزشمندی است که باید حمایت شود اظهار کرد: راه اندازی و آغاز به کار مجدد این مجموعه به لطف الهی یکی از حمایت‌های بسیار مهم و اساسی بود و اکنون پس از راه اندازی مجدد این مجموعه باید در بخش‌های عرضه و مصرف تولیدات این مجموعه مورد حمایت جدی مردم و مسئولان قرار گیرد.
امام جمعه شهرکرد عرضه مناسب تولیدات از سوی کارخانه و حمایت مسئولان و دستگاه‌های مختلف را نکته بسیار مهم برای رونق محصولات این کارخانه دانست و گفت: تولیدات کارخانه باید به خوبی از سوی متولیان به جامعه عرضه شود و نهادهای کشور و دستگاه‌های مختلف باید از تولیدات این مجموعه استفاده کنند و نگذارند این مجموعه‌های خوب که در کشور وجود دارد با مشکل رکود مواجه شود.
به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرکرد، نکونام خاطرنشان کرد: این مجموعه جزء سرمایه گذاری‌های بنیاد مستضعفان است و بدون شک از ناحیه این بنیاد نیز آمادگی توسعه آن وجود دارد که اگر از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده و حمایت شود امکان توسعه بیشتر این مجموعه و بکارگیری بیشتر نیروی انسانی نیز وجود دارد.
نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: نهادها و دستگاه‌های بسیاری در کشور و استان برای پرسنل خود و جامعه نیازمند این گونه تولیدات هستند که لازم است از این تولیدات خوب کشور که به آن هم نیاز دارند، استفاده کنند.
امام جمعه شهرکرد چادر مشکی را یکی از نیازهای مهم امروز بانوان دانست و گفت: حجاب جای خودش را امروز به خوبی در جامعه باز کرده است و چادر هم به عنوان یک حجاب کامل یکی از ضرورت‌های مهم است که این مساله نیز به خوبی در کشور جا افتاده است و باید از این ظرفیت در راستای معرفی و عرضه تولید چادرهای این کارخانه به بانوان نیز استفاده کرد.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام اظهار کرد: بانوان متدین از چادر به خوبی استقبال می کنند و جا دارد متولیان امر نیز بَر روی عرضه محصولات این مجموعه کار کنند تا اقشار مختلف مردم و نهادها و دستگاه ها و به ویژه بانوان از این چادرها خریدار و استفاده کنند.
بر اساس این گزارش ، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد با حضور در کارخانه نساجی حجاب شهرکرد، به عنوان تنها تولیدکننده چادرمشکی در کشور از نزدیک درجریان اقدامات و فعالیت‌های این مجموعه قرار گرفت.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام در این دیدار از بخش‌های مختلف کارخانه از جمله خط تولید مواد اولیه، بافندگی، شستشو، رنگرزی، و چاپ و تکمیل پارچه، کنترل کیفیت و ماشین آلات تخصصی خط آماده سازی و بسته بندی چادر دیدن کردند.
طرح تولید چادر مشکی از سال 69 پایه گذاری شد ولی طی این سال ها به دلیل مشکلات مالی بهره برداری آن به تاخیر افتاده بود و در سال 95 وارد چرخه تولید شد.
میزان مصرف این کالا در کشور 40 تا 50 میلیون مترمربع در سال است که این کارخانه سالانه برای 10میلیون متر در حال ظرفیت سازی است.
انتشار دهنده:محمود رئیسی
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.