به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی قزوین، زهرا غلامرضایی از شناسایی 18 نوزاد دارای اختلال شنوایی در جریان اجرای طرح غربالگری خبر داد و افزود: تاکنون 9 جراحی کاشت حلزون با حمایت بهزیستی برای این نوزادان انجام شده است.
وی یادآور شد: اختلال های شنوایی شایع در نوزادان به صورت مادر زادیی و ژنتیکی وجود دارد که تنها در سنین طلایی و قبل از 2 سالگی قابل تشخیص و درمان است.
به گفته غلامرضایی در طرح غربالگری نوزادان پس از تولد و قبل از ترخیص، توسط شنوایی سنجان مستقر در بیمارستان های دولتی با نظارت بهزیستی سنجش می شوند و در صورت مشکوک شناخته شدن به مراکز تخصصی شنوایی سنجی معرفی و برای آنها تا سه مرحله پیگیری درمان صورت می گیرد.
وی با بیان اینکه این طرح به کاهش معلولیت در جامعه کمک می کند، تصریح کرد: بوسیله این معاینه ها در بدو تولد و پیگیری های به موقع بعدی از شنوایی و کم شنوایی و مشکلات گفتاری و رشدی در سنین بالاتر پیشگیری می شود.
معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی قزوین افزود: طرح غربالگری شنوایی نوزادان استان با نظارت بهزیستی در بیمارستان های تامین اجتماعی و کوثر قزوین و بیمارستان تامین اجتماعی و شفای تاکستان و بیمارستان امیرالمومنین (ع) بویین زهرا انجام می شود.
سال گذشته این طرح برای 17 هزار و 459 نوزاد در استان قزوین انجام شده بود.
پارسال 26 نوزاد مبتلا به اختلال های شنوایی با اجرای این طرح شناسایی و اقدام های درمانی برای آنها انجام شد.
7389*3013
خبرنگار نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.