به گزارش ایرنا، علی کاظمی باباحیدری روز شنبه در شورای اداری و برنامه ریزی شهرستان اردل که با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری برگزار شد، تاکید کرد: توسعه بیمارستان اردل از 40 به 90 تختخواب، تجهیز و استقرار پزشک متخصص در رشته های مختلف این بیمارستان باید مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: بیکاری، مهاجرت، تخلیه روستاها و تعطیلی مدارس از عوامل اصلی ترک تحصیل و رشد بیسوادی در برخی مناطق روستایی چهارمحال و بختیاری به ویژه شهرستان اردل است.
کاظمی گفت: شهرستان اردل با وجود منابع خدادادی از لحاظ امکانات و تجهیزات محروم است و یکی از علت های اصلی افزایش نرخ بیکاری وجود محرومیت است.
کاظمی باباحیدری تصریح کرد: مبلمان شهری اردل به عنوان مرکز یک شهرستان جذابیت و تنوع ندارد و حتی ورودی و خروجی آن هنوز چهار خطه نیست.
وی اظهار کرد: نبود شهرک صنعتی در این شهرستان از موانع توسعه ای این شهرستان است.
وی با اشاره به ظرفیت کشاورزی و تولیدات این بخش گفت: احداث کارخانه های صنایع تبدیلی، تکمیلی و فرآوری در این شهرستان باید هرچه سریع تر اجرایی شود.
کاظمی باباحیدری تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی موظفند بودجه های اختصاصی را به موقع جذب و از برگشت آن جلوگیری کنند.
وی افزود: اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب اردل ردیف ملی گرفته و اجرای سریع تر آن ضروری است.
نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اجرای شبکه های جمع آوری فاضلاب در شهرهای دیگر شهرستان اردل شامل کاج، دشتک و سرخون باید در دستورکار مسئولان مربوطه قرار داده شود.
وی یادآور شد: مسئولان اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری احداث راه ارتباطی 40 کیلومتری دیناران اردل به ایذه را در دستور کار قرار دهند.
کاظمی باباحیدری اظهار کرد: احداث این جاده وضعیت شهرستان اردل در بخش های مختلف اقتصادی، اجتماعی و اشتغالزایی را متحول می کند.
فرماندار شهرستان اردل نیز گفت: این شهرستان در بخش های گردشگری، کشاورزی و ورزش های آبی ظرفیت بالایی دارد.
محمد نوذری تاکید کرد: اجرای طرح کشاورزی دشت دیناران شهرستان اردل به وسعت 8 هزار هکتار و اشتغالزایی 4 هزار نفر در اولویت کاری مسئولان چهارمحال و بختیاری و این شهرستان است.
وی افزود: هم اینک بیش از یکهزار و 200 میلیارد ریال طرح قابل سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرستان اردل وجود دارد.
نوذری تصریح کرد: وجود 214 مزرعه پرورش ماهی با تولید سالانه 6 هزار تن و اشتغالزایی دو هزار نفر از مهمترین مزیت های توسعه ای شهرستان اردل محسوب می شود.
وی یادآور شد: تکمیل و بهره برداری از طرح های نیمه تمام شهرستان اردل با هدف افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی منطقه باید هر چه سریع تر صورت گیرد.
به گزارش ایرنا، شهرستان اردل 53 هزار جمعیت شهری و روستایی و 13 هزار جمعیت عشایری، 2 بخش، 4 شهر، 4 دهستان و 106 روستا دارد.
اردل در 75 کیلومتری شهرکرد قرار دارد.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی**انشاردهنده:جهانبخش صفری
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.