به گزارش ایرنا، غلامرضا محمدی روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران این استان به مناسبت هفته تامین اجتماعی افزود: برخی متولیان، مقرری بیمه بیکاری را جایگزین تولید و اشتغال کرده اند و همین امر یکی از علل افزایش نرخ بیکاری در استان بوده است.
وی، تعداد بیمه شدگان اصلی به همراه افراد تبعی را 402 هزار نفر اعلام کرد و گفت:همچنین 86 هزار مستمری بگیر و افراد تحت تبعیت آنها نیز در استان از خدمات سازمان تامین اجتماعی بهره مند هستند.
محمدی تصریح کرد: بر این اساس در حدود 488 هزار نفر معادل نیمی از جمعیت استان تحت پوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی هستند.
مدیرکل تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری، بیمه شدگان خود اظهاری را با 72 هزار و 500 نفر بیشترین جمعیت بیمه شده استان دانست و گفت: همچنین 8 هزار و 400 نفر بیمه مشاغل آزاد، 15 هزار نفر بیمه قالی بافی، 23 هزار نفر بیمه رانندگان، 22 هزار نفر بیمه ساختمانی و 6 هزار و 800 نفر بیمه اختیاری هستند.
محمدی از بخشودگی جرائم بیمه ای 140 کارگاه تولیدی، صنعتی و معدنی در مرحله نخست و بخشودگی 479 کارگاه و واحدهای دولتی و خصوصی در مرحله دوم خبر داد و افزود: این طرح در راستای تحقق اهداف اقتصادی مقاومتی ،شامل حال کارفرمایان خوش حساب شده است.
وی، تحقق دولت الکترونیک را از راهبردهای اصلی این سازمان اعلام کرد و گفت: این استان در سال گذشته رتبه نخست نفوذ ضریب خدمات الکترونیک را در سطح کشور کسب کرد.
مدیرکل تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: طرح پرونده الکترونیک از مهمترین برنامه های این سازمان در سال جاری است که می تواند در ارائه خدمات هرچه بهتر به بیمه شدگان موثر واقع شود.
مدیر درمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست، تعداد مراکز درمانی این سازمان در سطح استان را 507 مرکز اعلام کرد و افزود: در سال 95، بیش از 2.5 میلیون خدمات سرپایی به مراجعه کنندگان ارائه شد.
محمود جاوید، حذف دفترچه های کاغذی در تمام مراکز تحت مالکیت تامین اجتماعی استان را از مهمترین خدمات این سازمان برشمرد و تصریح کرد: ارائه خدمات زایمان در آب، خرید تجهیزات و امکانات پزشکی، بهره برداری از بخش جراحی VIP بیمارستان امام علی(ع)، توسعه اورژانس بیمارستان امام علی(ع) و ارتقا خدمات نوبت دهی تلفنی در تمام مراکز تحت پوشش از مهمترین خدماتی است که به تازگی به جمعیت تحت پوشش ارائه شده است.
وی همچنین از توسعه پلی کلینیک تخصصی تامین اجتماعی شهرکرد واقع در خیابان 15 خرداد خبر داد و گفت: این مجموعه در بیش از 5 هزار مترمربع و هزینه اعتباری افزون بر 120 میلیارد ریال آماده بهره برداری است.
جاوید کمبود پزشک متخصص را از مهمترین مشکلات این سازمان دانست و اظهار کرد: با توافق نامه ای که با دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد انجام گرفته به زودی این مشکل تا حد زیادی برطرف می شود.
به گزارش ایرنا، سازمان تامین اجتماعی دارای سه بخش بیمه، درمان و امور اقتصادی است. این سازمان در حوزه بیمه در 24 واحد بیمه ای و 307 پرسنل به جمعیت تحت پوشش خود خدمات رسانی می کند. همچنین در حوزه درمان از طریق بیمارستان امام علی(ع)، 2 پلی کلینیک تخصصی، 2 درمانگاه تخصصی و یک درمانگاه عمومی به طور مستقیم و از طریق 507 مرکز بصورت غیرمستقیم به بیمه شدگان خود ارائه خدمت می کند.
19 تا 25 تیرماه با عنوان هفته تامین اجتماعی نامگذاری شده است.
خبرنگار: خاطره حسین زاده** انتشار دهنده: محمود رئیسی
7363/2097/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.