به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری این روزها با پدیده جدید خشکسالی روبرو شده است و آغاز زمستان 96 این استان نیز به مانند 9 سال گذشته بدون هیچ بارندگی بوده است.
براساس آمار روزانه پایگاه الکترونیکی اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری، میزان دما در نخستین روز زمستان در لردگان به 20 درجه بالای صفر رسید و این بیشینه دما در مرکز چهارمحال و بختیاری به 16.7درجه سانتیگراد رسیده است.
کمینه دما در روز نخست زمستان 96 در شهرکرد به منفی 4.5 درجه رسید که برای برخی از مردم استان، میزان دما در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری تعجب برانگیز بود.
این در حالی است که میزان دمای هوا در یکم دی ماه سال 95 در مرکز چهارمحال و بختیاری منفی 11.3 و بیشینه دما در این شهر در سال گذشته 4.8 سانتیگراد بود.
میزبان بارندگی در آغاز فصل زمستان 96 در چهارمحال و بختیاری و بیشتر نقاط استان صفر گزارش شده است در حالی سال گذشته این استان در یکم دی ماه شاهد 8.8 بارندگی و 9 سانتیمتر برف بود.
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری می گوید:دمای استان در انتهای پاییز و در زمستان امسال نسبت به سال گذشته کمتر شده است.
شاهرخ پارسا در گفت وگو با ایرنا افزود:براساس پیش بینی های صورت گرفته دمای هوای چهارمحال و بختیاری تا بهمن امسال نیم تا یک درجه گرمتر خواهد بود.
به گزارش ایرنا، افزایش دما و بارش در چهارمحال و بختیاری از این جهت برای این استان مهم است که این استان سرچشمه دو رود بزرگ کارون و زاینده رود و بخشی از دز است.
چهارمحال و بختیاری پس از استان های خراسان جنوبی، قم، یزد، اصفهان، کرمان، مرکزی، سیستان و بلوچستان و تهران در رتبه نهم جدول استانهای خشک قرار دارد.
خبرنگار و انتشار دهنده: محمود رئیسی
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.