یوسف شیخ الملوکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس نقشه های ماهواره ای بارندگی های فصل زمستان استان ایلام بین 90 تا 110 درصد خواهد بود.
وی افزود: هرچند دامنه پراکنش این بارندگی ها در کل استان خواهد بود اما مقدار و سطح بارش ها مشخص نیست.
شیخ الملوکی یادآور شد: پاییز امسال نیز نسبت به سال گذشته بارش ها از وضعیت مطلوب تری برخودار بود هرچند در مقایسه با آمار میانگین بلند مدت کاهش قابل ملاحظه ای وجود دارد.
وی گفت: هرچند پاییز امسال چندین دوره بارش باران داشتیم اما میزان بارش های پاییزی نسبت به میانیگن بلندمدت 50 درصد کاهش یافته است.
مدیرکل هواشناسی ایلام اظهار کرد: در ابتدای سال زراعی جاری در شهرستان ایوان با 95 میلیمتر بیشترین بارش ثبت شده که نسبت به پارسال 25 درصد افزایش و در مقایسه با بلندمدت 45 درصد کاهش یافته است.
شیخ الملوکی افزود: در این بازه زمانی کمترین بارش ها در شهرستان مهران با 21 میلیمتر بوده که نسبت به بارش های پارسال 100 درصد افزایش و در نسبت به بلندمدت 70 درصد کاهش داشته است.
وی در خصوص وضعیت بارش ها در شهر ایلام هم گفت: در پاییز امسال 87 میلیمتر بوده که در مقایسه با سال گذشته 321 درصد افزایش و در قیاس با بلندمدت 42 درصد کاهش داشته است.
به گزارش ایرنا، استان ایلام در سال گذشته با کاهش محسوس بارش های جوی مواجه بود و بر خلاف بارش های چشمگیر سال زراعی 95 - 94، با توجه به کاهش محسوس بارش ها در سال زراعی 95 -96 از منظر هواشناسی استان ایلام در وضعیت خشکسالی بوده است.
403 میلی متر بارش نزولات جوی در سال زراعی گذشته (اول مهر سال 95 تا پایان شهریور سال 96) در استان ایلام باریده است.
این میزان بارش نسبت به سال زراعی گذشته 53 درصد و در مقایسه با میانگین بلند مدت 14 درصد کاهش را نشان می دهد.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشاردهنده: حسن کهزادیان
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.