به گزارش ایرنا، فرهاد رئیسی دهکردی روز چهارشنبه در نشست مشترک با رییس و کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز شهرکرد اظهار کرد: اعضای دوره جدید شورای شهر بر مدیریت واحد شهری اتفاق نظر دارند و معتقدند بدون مدیریت واحد شهری، هیچ تحولی در شهر امکان پذیر نیست.
وی افزود: مشکلات شهری مربوط به حوزه های مختلف است و همسو بودن تمامی ادارات را می طلبد.
رئیسی دهکردی با بیان اینکه عمده درآمدهای شهرداری شهرکرد وابسته به جریمه تخلفات در ساخت و سازهاست، اظهار کرد: این درآمد ناپایدار با عملیاتی شدن فعالیتهای ساخت و سازها گره خورده و همین امر در مواقع بروز رکود در مسکن منجر به ایجاد مشکلاتی برای درآمدزایی شهرداری می شود.
وی بیان کرد: برای حل این معضل باید کمیته ای به منظور درآمدزایی اقتصادی و تعریف درآمدهای پایدار در شهرداری فعال شود.
رئیسی ادامه داد: در این راستا باید از همکاری مشاوران شهرداریهای موفق بهره برد و طرح توسعه درآمدی پایدار برای شهر تدوین کرد.
وی با بیان اینکه هنوز وجود مزیت نسبی در زمینه گردشگری، صنعت و کشاورزی برای استان نامشخص است، تصریح کرد: اگر هدف توسعه در یکی از این بخشهاست، باید سریعتر تعیین شود و تمامی دستگاه ها به سمت این هدف واحد حرکت کنند.
رئیسی با بیان اینکه بافت قدیمی شهرکرد و آثار تاریخی آن از دید کارشناسان میراث فرهنگی و ادارات متولی مغفول مانده است، افزود: شهرکرد با وجودی که بر خلاف دیگر شهرهای کشور هنوز از بافت سنتی و ساختار فرهنگی گذشته خود فاصله زیادی نگرفته است، اما این جاذبه ها آن گونه که باید آماده عرضه برای گردشگران نیست.
عضو شورای اسلامی شهرکرد در ادامه از پارک ملت با عنوان نماد این شهر نام برد و ادامه داد: حفظ وضعیت موجود و جلوگیری از تخریب آن و طراحی مجموعه رفاهی، تفریحی و فرهنگی به دلیل همجواری با تپه نورالشهداء در این پارک از ضرورت های حراست از این نماد شهری است.
رئیسی، بخش خصوصی را ظرفیت بالقوه و مطلوبی برای اجرای طرحهای در دست اجرای شهرداری عنوان کرد و افزود: با همکاری این بخش می توان مجموعه اقامتی را برای گردشگران شهرکرد در نظر گرفت تا جوابگوی نیاز مسافران به این شهر بوده و سبب کاهش مشکلات و معضلات پارکهای ورودی شهر شود.
وی همچنین اتصال کمربندی جنوب به میدان قمربنی هاشم (ع) شهر را از دیگر طرحهایی دانست که باید بر تکمیل سریعتر آن تاکید داشت و افزود: در غیر اینصورت با تکمیل کمربندی شمال و عبور گردشگران از این مسیر، ضریب توقف آنان در شهر و عبور از شهر تاریخی و توریستی چالشتر به شدت کاهش می یابد.
رئیسی، ترافیک در شهرکرد را دومین معضل شهری این شهر خواند و تاکید کرد: برای حل این مشکل باید طرح ترافیکی سریعتر تهیه و به مشاور قوی واگذار شود.
وی در ادامه با بیان اینکه شورای اسلامی شهر تاکنون ارتباط مطلوبی با رسانه ها، خبرگزاری ها و روزنامه ها نداشته است، بیان کرد: وظیفه شوراها برقراری ارتباط دو سویه با مردم است و این امر تنها از طریق اطلاع رسانی خبرنگاران از عملکرد این شورا امکان پذیر است.
رئیسی همچنین توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی یک جامعه را در گرو ارتقای دانش مردم عنوان کرد و افزود: برای تحقق این امر باید به رسانه ها اجازه حضور در جلسات علنی شوراهای اسلامی داده شود که متاسفانه این گونه نیست.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز شهرکرد (ایرنا) نیز در این دیدار، از رسانه ها با عنوان بازوی توانمند برای یاری رسانی به مجموعه شهرداری و شورای شهر نام برد و افزود: از اعضای شورای شهر انتظار می رود در امر اطلاع رسانی و پاسخگویی شفاف به مردم به عنوان ولی نعمتان خود کوشا باشند و معضلات شهری را از زبان رسانه ها به مردم ارائه کنند تا مردم نیز خود قضاوت کننده باشند.
جهانبخش صفری همچنین تحقق عملی و عینی شعار پارلمان محلی بودن شوراها و پرهیز از موازی کاری و جناح بازی ها را خواستار شد و گفت: این مسائل نباید در تصمیمات شورا جایی داشته باشد، زیرا این امر مانع رشد، پیشرفت و آبادانی شهر است.
خبرنگار:شکوفه سلیمانی**انتشاردهنده:جهانبخش صفری
8125/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.