مراسم تحلیف و انتخاب هیات رئیسه پنجمین دوره شورای اسلامی شهر ساری شامگاه چهارشنبه برگزار شد و نگهبان ساختمان شورا از ورود تعدادی از خبرنگاران از جمله خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی به این نشست جلوگیری کرد .
این در حالی بود که تعداد دیگری از خبرنگاران به صورت گزینشی با هماهنگی برخی از اعضای شورای شهر اجازه ورود به جلسه را یافتند.
شورای اسلامی شهر ساری در دوره چهارم نیز همواره نشست هایش را با دستچین کردن خبرنگاران بعضی از رسانه ها برگزار کرد و روابط عمومی این شورا نیز در پاسخ به انتقاد بقیه خبرنگاران از جمله خبرنگاران ایرنا ، آنان را به دریافت گزارش های شورا از روی سایت اینترنتی به روز نشده آن ارجاع داد.
طبق قانون ، نشست های علنی شوراهای اسلامی باید با دعوت از خبرنگاران به عنوان نمایندگان افکار عمومی برگزار شود و همچنین حضور شهروندان در این نشست ها در صورت تمایل و وجود فضا نیز بلامانع است .
اسفندیار عشوری یکی از اعضای جدید شورای اسلامی شهر ساری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت که شورای شهر مکان امنیتی نبوده و مصوبات امنیتی نیز ندارد که بخواهند از حضور خبرنگاران در نشست های خود جلوگیری کند.
وی افزود : خبرنگاران به عنوان نمایندگان افکار عمومی چشم ناظر مردم بر عملکرد مسئولان بخصوص شورای اسلامی شهر و روستا هستند و باید اصحاب رسانه و خبر در تمام نشست های شوراها حضور داشته باشند.
عشوری اظهار داشت : ما هیچ چیز مخفی در شورا نداریم که بخواهیم نشست هایمان را به دور از چشم خبرنگاران برگزار کنیم و حضور خبرنگاران در تمامی نشست های علنی شورا آزاد است و کسی حق ندارد ممانعت کند.
وی اضافه کرد : خبرنگاران با حضورشان در نشست های شورای اسلامی شهر و روستا دستاوردهای مثبت را به مردم منعکس می کنند و چنانچه خطای نیز باشد با انتقاد نسبت به اصلاح آن اقدام می شود.
این عضو شورای اسلامی شهر ساری اظهار داشت : هیچ کس در شورا حق ندارد از ورود خبرنگاران به نشست های شورا جلوگیری کند و شورا هم باید به طور شفاف عملکرد خود را از طریق خبرنگاران به مردم برساند.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.