به گزارش ایرنا، سردار غلامعباس غلامزاده روز شنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و 993 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که یکهزار و 274 کیلوگرم بوده، 56 درصد افزایش داشته است.
وی تصریح کرد: طی سال جاری 26 طرح پاکسازی نقاط آلوده و محورهای مواصلاتی در چهارمحال و بختیاری اجرا شد که در این طرح 429 کیلوگرم انواع مواد مخدر در نقاط آلوده و 820 کیلوگرم در محورهای مواصلاتی چهارمحال و بختیاری کشف و ضبط شد.
فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: امسال کشفیات در پاکسازی نقاط آلوده استان 109 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته و همچنین در کنترل محورهای مواصلاتی 20 درصد افزایش پیدا کرده است.
وی گفت: در این مدت 485 خرده فروش انواع مواد مخدر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.
غلامزاده تاکید کرد: از ابتدای امسال تاکنون 20 باند فعال در این حوزه شناسایی و متلاشی شد.
وی افزود: در این مدت 98 درصد دستگیر شدگان مواد مخدر مرد و بقیه زن هستند که60 درصد آنان در رده سنی 15 تا 35 سال قرار دارند.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: خانواده های معتادان باید بپذیرند که فرزندشان بیمار و نیازمند درمان است.
اقبال عباسی اظهار کرد: بیشترین اعتبارات حوزه مبارزه با مواد مخدر بایستی برای پیشگیری از اعتیاد به این بلای خانمان سوز هزینه شود.
وی افزود: استکبار جهانی با ایران آباد، مردم آگاه و افراد آزاد مشکل دارد و به همین منظور به دنبال وارد کردن ضربه به جمهوری اسلامی است.
عباسی تاکید کرد: مواد مخدر بخشی از درآمد تجارت جهانی استکبار جهانی است و باید مراقب باشیم که در این طعمه گرفتار نشویم.
وی یادآور شد: مسائل مرتبط با مواد مخدر و آسیب های آن برای عموم مردم اطلاع رسانی و شفاف سازی شود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری نیز گفت: این استان در اقدامات مقابله ای جزو پنج استان برتر کشور است.
سید قدیر مرتضوی باباحیدری تصریح کرد: وجود هماهنگی مطلوب بین کمیته ها و کمیسیون های زیرمجموعه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری باعث کسب موفقیت های این استان در سطح ملی شده است.
مبارزه با مواد مخدر و کاهش گرایش افراد به این بلای خانمان سوز از مهمترین برنامه های دولت تدبیر و امید در کشور و چهارمحال و بختیاری محسوب می شود.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی**انتشاردهنده:جهانبخش صفری
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.