علی زندی، روز پنجشنبه در گردهمایی دهیاران بخش مرکزی بیرجند افزود: این استان 465 کیلومتر مرز با افغانستان، بزرگترین تولید کننده مواد مخدر دنیا دارد و طبق موقعیت جغرافیایی با همه ابعاد این پدیده شوم درگیر است.
زندی گفت: بر اساس نرخ شیوع شناسی اعتیاد که در سنوات گذشته انجام شد، این استان 19 هزار معتاد دارد که از این تعداد 16 هزار نفر مرد و بقیه زن هستند.
وی افزود: امروز استکبار جهانی با ترویج مواد مخدر صنعتی سعی دارد نسل جوان و پویای کشور را نابود کند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: امروز اعتیاد و در صدر آن استکبار جهانی برای اینکه جامعه ما را نابود کند از طریق شیوع مواد مخدر صنعتی در بین جامعه به هدفش می رسد.
وی یادآور شد: طبق اعلام رسمی سازمان ملل متحد، 420 نوع انواع مواد مخدر صنعتی در دنیا ثبت شده، این مواد رنگ، طعم و بویی ندارد.
وی اضافه کرد: شیشه یکی از مخرب ترین مواد مخدر صنعتی کشور است که در جامعه خرید و فروش می شود.
وی بیان کرد: استکبار جهانی و در صدر آن ایالات متحده آمریکا به بهانه واهی و اینکه می خواهد امنیت را به افغانستان بیاورد این کشور را به نابودی کشیده است.
زندی گفت: در سالی که آمریکا وارد افغانستان شد تنها 14 ولایت کاشت مواد مخدر انجام می دادند و امروز بیش از 18 ولایت این کار را انجام می دهند.
وی ادامه داد: امروز در بعضی از خانواده ها سفره ها مثل گذشته به شکل چهارگوش پهن نمی شود و روابط عاطفی سرد، سست و شکننده شده است اما در گذشته همه اعضای خانواده با یکدیگر بر اساس محبت و آموزه های دینی غذا می خوردند و فرزندی که در چنین خانواده ای رشد کند، کمترین آسیب را دارد.
وی تصریح کرد: سلامت و امنیت دو موهبت الهی است که خداوند به بشر ارزانی کرده، به یمن حضور غیورمردان مرزبانی کشور، نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی، سپاه پاسداران و بسیج، خراسان جنوبی از امنیت برخوردار است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7559* 6054*خبرنگار- امیرشاهین نایبی فر*انتشاردهنده- مریم پنجابی*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.