به گزارش ایرنا، اقبال عباسی روز پنجشنبه در شورای اداری چهارمحال و بختیاری افزود: طرح تهیه توسعه پایدار استان در قالب مدل آمایش سرزمین برای هر 9 شهرستان طراحی می شود و در این زمینه برای هر شهرستان زنجیره تولید طراحی می شود و در این راستا از ظرفیت سرمایه گذاری بخش خصوصی استفاده می شود.
وی سرمایه گذاری را نیاز اصلی استان دانست و گفت: شرایط لازم برای جذب سرمایه گذاران خارجی و داخلی در این استان باید فراهم شود و مدیران استانی نیز به دنبال جذب سرمایه های غیر دولتی برای اجرای طرحهای استان باشند.
به گفته وی، سرمایه گذار به دنبال امنیت و آرامش و سرمایه گذار به دنبال افزایش سود سرمایه خود است، از این رو شرایط لازم برای سرمایه گذاری را مدیران سازمانها و ادارات باید فراهم کنند.
عباسی با طرح این نکته که حتی برای حمایت از سرمایه گذار نیز کمیته صیانت از سرمایه گذاری تشکیل شده و قوه قضاییه نیز حامی سرمایه گذار است، گفت: رفع موانع تولید باید برای سرمایه گذاران به صورت جدی دنبال شود.
وی از ایجاد بسترهای توسعه زنجیره تولید در این استان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: از یکی از دانشگاه ها یا شرکت های معتبر برای انجام طرح مطالعاتی زنجیره تولید براساس آمایش سرزمینی استفاده می شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری به دیدار اخیر خود با معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه اشاره کرد و گفت: در این دیدار پیشنهاد شد با توجه تولید درصدی از آب کشور در این استان، بخشی از درآمد حاصل از آب به چهارمحال و بختیاری اختصاص یابد.
عباسی تصریح کرد: سیل، حوادث و سختی های بارش برف و باران برای چهارمحال و بختیاری است و از محل اعتبارات استانی برای این مشکلات هزینه می شود، در حالی که درآمدی برای این استان حاصل نمی شود، از سوی دیگر استحصال آن با دیگران است، از این رو از معاون رئیس جمهوری درخواست شد بخشی از درآمد آب به چهارمحال و بختیاری اختصاص یابد.
وی چهارمحال و بختیاری را یکی از استانهای 'پر بیکار' در کشور دانست و گفت: در این دیدار پیشنهاد شد اعتبار و ردیف خاصی برای استانهای پربیکار ارائه شود تا به استانهای متوسط برسد که معاون رئیس جمهوری اعلام کرد این پیشنهاد به معاونش ارائه شود تا در قالب یک طرح و لایحه در مجلس طرح تا بتوان یک ردیف برای این مساله گرفت.
وی با گرامیداشت و تبریک هفته بسیج و پیروزی جبهه مقاومت در برابر گروه تروریستی داعش گفت: برای ساخت 120 خانه روستایی در مناطق زلزله زده کرمانشاه توسط سپاه استان، مسئولان استانی همکاری داشته باشند.
عباسی یکی از شاخصه های بررسی عملکرد مدیران استانی را جذب بودجه های دستگاههای خود از وزارتخانه ها عنوان کرد و گفت: در علم مدیریت، مدیران به چهار گروه تقسیم می شوند که مدیران تخریبی و روندی به گونه ای مدیریت ناکارآمد است و مدیران باید دارای خلاقیت و ایده باشند.
به گزارش ایرنا، براساس آمارها چهارمحال و بختیاری در ردیف های نخست بیکاری کشور قرار دارد و یکی از مهمترین دلایل آن نبود سرمایه گذاری لازم در این استان است.
خبرنگار: محمود رئیسی**انتشار:جهانبخش صفری
2097/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.