احمدرضا لعلی نیا روز سه شنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: از آنجا که زیر ساخت ها برای راه اندازی صندوق های حمایت از توسعه منابع طبیعی کشور فراهم شده است، اگر دولت با رویکرد اختصاص حدود 120میلیارد ریال اعتبار برای تامین آورده این صندوق ها اقدام کند، تا پایان امسال امکان راه اندازی این صندوق ها در تمامی استانها امکان پذیر است.
وی همچنین تاکید کرد: اگر قانونگذار اجازه اختصاص بخشی از درآمدهای سازمان جنگلها و اعتبارات دولتی برای تامین مشارکت دولت در این صندوق ها را بدهد و صندوق توسعه ملی نیز در قالب ارائه تسهیلات چهار درصد بخشی از سهم 51 درصدی مردم از تامین اعتبارات صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی را تقبل کند، اثرگذاری فعالیت این صندوق ها در کشور بطور چشمگیری قابل مشاهده خواهد بود و از وابستگی منابع طبیعی به دولت تا حد زیادی کاسته می شود.
لعلی نیا در ادامه از تصویب قانون احکام دائمی برنامه ششم توسعه کشور خبر داد و بیان کرد: براساس تبصره یک ماده 31 این قانون، شورای برنامه ریزی استانها باید پنج درصد از اعتبارات استان را به سرمایه گذاری در این صندوقها اختصاص دهد.
به گزارش ایرنا، تاکنون هشت صندوق در استانهای اصفهان، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، فارس، یزد، کرمان و جنوب کرمان و سمنان با 140میلیارد ریال سرمایه گذاری از سوی 45 هزار بهره بردار از جمیعت یک میلیون و 600هزار نفری بهره برداران بخش منابع طبیعی تشکیل شده است.
دبیر ستاد راهبری صندوقهای حمایت از توسعه منابع طبیعی برای شرکت در ششمین کمیته تخصصی صندوقهای حمایت از توسعه منابع طبیعی کشور به شهرکرد سفر کرده است.
خبرنگار:شکوفه سلیمانی**انتشار:جهانبخش صفری
8125/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.