به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست کاشان، محمود قهرمانی روز یکشنبه گفت: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان هنگام گشت زنی آثار حضور شکارچیان متخلف را در محدوده روستای قهرود کشف کرده و منطقه را زیر نظر قرار دادند که در نهایت چهار نفر شناسایی شدند.
وی افزود: متخلفان به دنبال دستور ایست یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان به سوی آنها تیراندازی کردند که در پی این درگیری یکی از محیط بانان به دلیل سقوط از صخره ها آسیب های شدیدی از ناحیه دست و پا دید.
رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان بیان کرد: محیط بان حادثه دیده در ادامه از فرار یکی از متخلفان حامل اسحله قاچاق جلوگیری کرد و یک نفر دیگر نیز به دنبال این درگیری ها دستگیر شد اما 2 نفر متخلف دیگر از محل متواری شدند.
او اضافه کرد: یک قبضه اسحله غیرمجاز به همراه ادوات شکار از شکارچیان متخلف ضبط و پرونده آنها برای ادامه روند قانونی به دستگاه قضا ارجاع شد.
قهرمانی در ادامه از مداوای محیط بان آسیب دیده در یک مرکز درمانی و قدردانی حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان از وی خبر داد.
وسعت منطقه حفاظت شده قمصر و برزک از توابع کاشان 60 هزار هکتار است.
منطقه حفاظت شده به محدوده ای از منابع طبیعی کشور (جنگل، مرتع، دشت، آب و کوهستان) گفته می شود که از نظر ضرورت حفظ و تکثیر نسل جانوران وحشی، حفظ یا احیای رستنی ها و یا شرایط طبیعی دارای اهمیت خاصی باشد.
بر اساس قانون شکار و صید، شکار جانوران وحشی بر خلاف مقررات این قانون از جمله در منطقه های حفاظت شده قابل تعقیب و مجازات است.
خبرنگار: یوسف صائب ** انتشاردهنده: محمد ملا حمزه زاده
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.