به گزارش ایرنا، ' امیر احمد زندآور ' روز یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، افزود: از این میزان بیش از 446 میلیارد تومان توسط شهرداری مرکزی و بیش از 468 میلیارد تومان توسط شهرداری های مناطق، درآمد کسب و به خزانه واریز شده است.
وی اضافه کرد: بودجه مصوب شهرداری اصفهان برای امسال 2 هزار و 750 میلیارد تومان است.
رئیس شورای شهر اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به فرارسیدن هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران گفت: در سال 94، 34 هزار عنوان کتاب در کشور منتشر شده و نسبت به سال های قبل تا حدودی افزایش داشته است اما این میزان نشر کتاب برای کشوری با جمعیت 80 میلیونی جای تامل دارد.
فتح الله معین اعلام کرد: سرانه مطالعه هر شهروند اصفهانی بر اساس پژوهش های دانشگاه اصفهان 20 دقیقه است.
وی افزود: فقط پنج درصد از جمعیت جامعه ما اوقات خود را به مطالعه و کتابخوانی اختصاص می دهند.
از 20 تا 26 آبان به عنوان هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده است.
همچنین در این در این جلسه که با حضور شهردار اصفهان برگزارشد، لایحه دوفوریتی انتخاب 'قدرت الله افتخاری' برای عضویت در هیات مدیره شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان تصویب شد.
شهردار اصفهان در این جلسه گفت: نباید به حوزه اتوبوسرانی نگاه غیرسیستمی داشته باشیم.
قدرت الله نوروزی افزود: فردی که برای سمت مدیریت شرکت واحد اتوبوسرانی انتخاب می شود باید به حوزه حمل و نقل آشنا باشد و تجربه و دانش کافی را داشته باشد.
در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین لایحه دریافت بهای خدمات هر ساعت استفاده متقاضیان در ساعات غیر اداری، روزهای جمعه و تعطیل و شب ها از کتابخانه های و سالن های مطالعه شهرداری، رای نیاورد.
به گزارش ایرنا، 71 کتابخانه و سالن مطالعه وابسته به شهرداری اصفهان با بیش از 730 هزار جلد کتاب در این کلانشهر وجود دارد.
طرح پیشنهادی از طرف 6 نفر از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان مبنی بر الزام شهرداری اصفهان، سازمان ها و شرکت های تابعه این نهاد به اجرای قانون انتشار اطلاعات و ایجاد دسترسی آزاد به این اطلاعات، تصویب شد.
همچنین طرح پیشنهادی پنج نفر از اعضای این شورا برای تعیین حوزه بهره برداری از مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای، مصوب شد.
ت/ 7153 / 2093 ** خبرنگار: هُدا استکی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.