به گزارش ایرنا، این سوگواره در 2 بخش عکس و پوستر با محوریت عاشورا، از سوی سازمان بسیج هنرمندان چهارمحال و بختیاری سپاه قمر بنی هاشم (ع) برگزار شد.
مسئول بسیج هنرمندان چهارمحال و بختیاری گفت: در این سوگواره یک هزار و 470 اثر از هنرمندان 20استان کشور به دبیرخانه ارسال شد.
مجتبی بیگی در آیین اختتامیه این سوگواره افزود: هنرمندان اثار خود را با موضوع پیاده روی اربعین حسینی، نماز ظهر عاشورا، آیین های عزاداری و نوع عزاداری هیات های مذهبی ارائه کردند.
به گفته وی، دشمن با هنر به دنبال ضربه زدن به فرهنگ عاشوراست و هنرمندان متعهد و ارزشی با ابزار هنر می توانند در برابر این تهاجم دشمن ایستادگی کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این آیین هنر عاشورایی را با ارزش ترین و ماندگارترین هنر در جهان اسلام دانست.
جواد کارگران دهکردی افزود: مفاهیم قیام و نهضت عاشورای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از طریق هنر باید به نسل های بعدی منتقل شود.
به گزارش ایرنا، هیات داوران در بخش عکس؛ امین رضایی از خمینی شهر و مجید خالقی مقدم از خلخال را نفرات اول و دوم، احمد تاجی و مسعود غلامی از شهرکرد را بصورت مشترک سوم معرفی کردند.
در این بخش از سوی هیات داوران آثار احسان جزینی از اصفهان، اردلان حسنعلی زاده از خراسان رضوی، فائزه کابلی از گرگان و کیوان جعفری از مازندران شایسته تقدیر شناخته شد.
هیات داوران از نیلوفر رخشان، احمد ریاحی دهکردی، احمد تاجی اشکفتکی و میثم اسدی اردلی از چهارمحال و بختیاری تقدیر کردند.
در بخش پوستر نیز هیات داوران، جایزه اول سوگواره را به پدرام فرخ نیا از چهارمحال و بختیاری اهدا کرد و جایزه رتبه دوم به جلال صابری از مشهد مقدس و جایزه سوم به محمد رسول عسگری از شهرکرد
رسید.
در این بخش آثار پوستر عاشورایی الهام جهانفرد از تهران و فاطمه السادات موسوی از قم شایسته تقدیر شناخته شد.
به گزارش ایرنا، در آیین اختتامیه این سوگواره، دبیرخانه سومین سوگواره عکس و هنر عاشورایی فعالیت خود را آغاز کرد.
خبرنگار: محمود رئیسی**انتشار: جهانبخش صفری
2097/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.