به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از وب دا ،دکتر ارسلان خالدی فر افزود: ورزش و تحرک بدنی از مباحث مهم در تامین، حفظ و ارتقاء سلامت و از عوامل مهم در پیشگیری از ابتلا افراد به بیماری ها است.
وی تصریح کرد: اهمیت ورزش و داشتن فعالیت بدنی مناسب به اندازه ای است که تمامی افراد در هرگروه سنی و در هر شرایطی را در بر می گیرد.
دکتر خالدی فر گفت: طبق بررسی های بعمل آمده در سال گذشته در سطح کشور وضعیت بدنی جمعیت در چهارمحال و بختیاری مناسب نبوده و ۹۰ درصد از افراد ۱۸ تا ۶۴ سال این استان در هفته کمتر از ۶۰ دقیقه فعالیت بدنی دارند.
وی اضافه کرد: این درحالی است که استاندارد زمان تعیین شده برای فعالیت بطور متوسط ۱۵۰ دقیقه و بطور شدید ۷۵ دقیقه در هفته است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: در این زمینه وضعیت زنان این استان بسیار نگران کننده تر است.
وی خاطر نشان کرد: کمبود امکانات و فضاهای ورزشی مناسب برای بانوان و فراهم نشدن زیر ساخت های لازم برای گسترش ورزش های همگانی موجب شده است تا بانوان فرصت کمتری برای پرداختن به فعالیت های ورزشی داشته باشند و همین مسئله موجب شده است تا بیشتر در معرض عوامل خطر برای ابتلا به انواع بیماریهای مزمن قرار بگیرند.
دکتر خالدی فر با اشاره به وقوع سالانه ۴هزار مرگ و میر در استان چهارمحال و بختیاری گفت: ۵۰درصد از این مرگ و میر ها ناشی از ابتلا افراد به بیماری های قلبی و عروقی است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، چاقی، اضافه وزن، عدم تحرک بدنی کافی، تغذیه نامناسب، استعمال دخانیات و الکل را از عوامل خطر ابتلا به بیماری های مزمن همچون دیابت، فشار خون بالا ، سرطان و بیماری های قلبی و عروقی عنوان کرد و بر ضرورت اصلاح شیوه زندگی افراد تاکید کرد.
وی در ادامه به لزوم مشارکت تمامی دستگاه های متولی در امر تامین سلامت و تروج فرهنگ ورزش همگانی و داشتن تحرک بدنی کافی برای داشتن زندگی سالم تاکید کرد و افزود: بدون مشارکت، همدلی و احساس مسئولیت تمامی متولیان، تحقق اهداف حوزه سلامت عملاً امکان پذیر نخواهد بود.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 778448
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.