دکتر جواد اکبری زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سبدهای غذایی شامل برنج، مرغ، پنیر، ماکارونی، حبوبات، روغن و خشکبار است.
وی ارزش ریالی هر سبد توزیع شده را افزون بر سه میلیون ریال ذکر کرد.
وی بیان کرد: بنیاد علوی از سال 87 با همکاری دانشگاه علوم پزشکی زابل و با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم سیستان اقدام به شناسایی و توزیع سبد غذایی میان زنان باردار و شیرده نیازمند این منطقه کرده است.
وی افزود: این سبدهای غذایی میان مادران روستایی نیازمند که دارای مشکلات تغذیه ای شامل کم‌ خونی، وزن گیری نامطلوب، وزن کمتر از 45 کیلوگرم قبل از بارداری و همچنین حاملگی‌های چند قلو است اهدا می شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل گفت: این مادران بعد از شناسایی از طریق پایگاه های سلامت و مراکز جامع سلامت ضمن فراگیری آموزش های لازم تغذیه ای از مزایای سبد غذایی رایگان نیز بهره مند می شوند.
به گزارش ایرنا شهرستانهای زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل قرار دارند.
همچنین شهرستان های زاهدان، خاش، میرجاوه، سراوان، سیب سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان و شهرستانهای ایرانشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، سرباز و نیکشهر زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند.
7316**3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.