به گزارش ایرنا، گودرز امیری روز دوشنبه در نشست اضطراری کارگروه آلودگی هوای چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: به دنبال خشکسالی های 9 سال اخیر، وزش باد و خیزش گرد و غبار که باعث افزایش آلاینده ها و گرد و خاک و همچنین کاهش دید افقی شد، هوای این استان به مرز هشدار رسیده است.
وی افزود: به همین منظور مردم تا زمان کاهش آلودگی ها و خروج هوای استان از مرز هشدار از هرگونه رفت و آمد غیرضرور بپرهیزند.
امیری تصریح کرد: مردم چهارمحال و بختیاری به نکات ایمنی اعلام شده از سوی دفتر مدیریت بحران استانداری، اداره کل هواشناسی، دانشگاه علوم پزشکی و کارگروه تخصصی آلودگی هوا به دبیری اداره کل حفاظت محیط زیست توجه داشته باشند.
وی یادآور شد: شهروندان به ویژه کودکان، سالمندان و بیماران دارای مشکلات ریوی، قلبی و تنفسی، ساکنان مناطق در معرض خطر و نقاط با احتمال وقوع طوفان گرد و غبار باید نکات ایمنی و بهداشتی را در هنگام وقوع گرد و غبار رعایت کنند.
سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: تمامی مراکز بهداشتی و درمانی استان موظفند با آمادگی کامل به مردم خدمات رسانی کنند.
امیری تاکید کرد: در این مدت صنایع آلوده کننده و به ویژه سنگ شکن ها نسبت به رعایت استانداردهای تولید و جلوگیری از آلودگی بیشتر هوا بپرهیزند.
به گزارش ایرنا، به علت انتشار گرد و خاک و تداوم آلودگی، شاخص کیفیت هوای شهرکرد مرکز استان، اینک در شرایط بسیار ناسالم قرار دارد.
درحالی که چهارمین روز آلودگی هوا را در شهرکرد و اکثر نقاط استان تجریه می کنیم، طبق آخرین آمار استخراجی از تنها ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهرکرد، میزان ذرات آلاینده هوای این شهر به 200 تا 220 میکروگرم در هر مترمکعب رسیده است.
وزش باد شدید با سرعت 70 کیلومتر بر ساعت طی روزهای اخیر، منجر به فعال شدن چشمه های گرد و خاک در استان شده است.
اگر شاخص کیفیت هوا بین صفر تا 50 باشد کیفیت هوا در وضع پاک، 50 تا 100 وضع سالم و 100 تا 150 هوا ناسالم برای گروه‌های حساس (بیماران قلبی،‌ ریوی، سالمندان و کودکان)، 150 تا 200 ناسالم برای تمام افراد جامعه و 200 تا 300 بسیار ناسالم خواهد بود.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی**انتشار:جهانبخش صفری
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.