غلامرضا اربابی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در شمال استان به 80 کیلومتر بر ساعت و غلظت ذرات معلق در هوای منطقه به 1،5 برابر شرایط بحرانی رسیده است.
وی بیان کرد: حد سالم هوا 150 میکروگرم بر متر مکعب است.
وی افزود: با توجه به گرد و خاک حاکم بر منطقه سیستان تردد وسائط نقلیه در مسیر زابل - زاهدان در محدوده شیله به تاسوکی با احتیاط انجام می شود.
وی گفت: همچنین 159 نفر با شدت گرفتن توفان همراه با گرد و خاک به دلیل مشکلات تنفسی در 34 ساعت گذشته به مراکز درمانی و بیمارستان های شمال سیستان و بلوچستان مراجعه کردند که 121 نفر آنان به صورت سرپایی درمان و 38 نفر با توجه به شدت بیماری بستری شدند.
مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با توجه به گرد و خاک حاکم بر شهرهای منطقه سیستان به شهروندان توصیه می شود از ترددهای غیر ضروری اجتناب کنند.
اربابی افزود: تمام دستگاههای عضو ستاد بحران استان از جمله هلال احمر، راه و شهرسازی، برق، آب و مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان های منطقه سیستان برای ارائه خدمات به خسارات دیدگان توفان در حالت آماده باش بسر می برند.
به گفته کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان، بر اساس نقشه های همدیدی و آینده نگری تا روز پنجشنبه با افزایش شیب فشاری در شمال استان وزش باد شدید و گرد و خاک تداوم دارد.
علی ملاشاهی ادامه داد: برای این مدت در شمال استان توفان گرد و خاک و کاهش دید افقی و اختلال در تردد جاده ای انتظار می رود.
وی اظهار داشت: نواحی مرکزی و جنوبی استان نیز در این مدت با افزایش غبار همراه با وزش باد و گرد و خاک با شدت کمتری رو به رو خواهند بود.
به گزارش ایرنا هر ساله وزش بادهای 120 روزه در سیستان از نیمه دوم خرداد ماه آغاز می شود و با نوسان تا اوایل مهر ادامه دارد.
منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.