به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، امروز همزمان با سراسر کشور 280 گلزار شهدای استان با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و تجدید میثاق با آرمانهای امام و انقلاب با حضور ائمه جمعه، مسئولان دستگاه های اجرایی، خانواده معظم شهدا و عموم مردم عطرافشانی شد.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در مراسم عطرافشانی گلزار شهدای شهرکرد با گرامیداشت مقام شهدای کشور اظهار کرد: شهیدان درس آزادگی و عبودیت را از حماسه بی نظیر کربلا آموختند و آن را با نثار خون خود به همه مردم جهان نشان دادند.
حجت الاسلام محمدعلی نکونام افزود: امسال همزمانی هفته دفاع مقدس و ایام محرم از یکسو و تشییع پیکر مطهر شهید حججی از سوی دیگر به جهانیان نشان داد که در مکتب عاشورا انسان هایی تربیت می شوند که می توانند با حماسه آفرینی های خود مسیر بشریت را تغییر دهند.
وی شهید حججی را نمونه عینی تربیت یافتگان مکتب حسینی دانست و گفت: شهید حججی یک شبه به این مقام و جایگاه دست پیدا نکرد، بلکه با یک عمر عبودیت و اخلاص توانست به این درجه از ایمان دست یابد.
امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی که در راستای حماسه حسینی شکل گرفت، جوانانی تربیت کرد که به الگوی انسان های آزادیخواه جهان تبدیل شده اند.
نکونام با تاکید بر تداوم راه شهدای اسلام و انقلاب، افزود: با شهدای والامقام عهد ببندیم که در تداوم راه و اهداف آنها هرچه در توان داریم به کار گیریم.
مردم و رزمندگان چهارمحال و بختیاری در قالب گروه های داوطلب و تیپ مستقل 44 حضرت قمر بنی هاشم (ع) استان در دوران دفاع مقدس رشادت ها و جانفشانی های زیادی را از خود نشان دادند.
تیپ مستقل 44 حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری به عنوان تیپ خط شکن در جنگ تحمیلی نقش مهمی در دفاع مقدس بر عهده داشت.
چهارمحال و بختیاری در دوران دفاع مقدس بیش از دو هزار و 400 شهید تقدیم جمهوری اسلامی ایران کرده است.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشار:جهانبخش صفری
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.