به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی نکونام روز سه شنبه در همایش امر به معروف و نهی از منکر استان افزود: استکبار جهانی در پی تجزیه جهان اسلام است اما جبهه مقاومت در منطقه هوشیار است و نمی گذارد آسیبی متوجه مردم شود.
وی ادامه داد: نظام سلطه پس از پیروزی انقلاب اسلامی هر فتنه و توطئه ای که علیه کشور به کار گرفت اما این فتنه ها نتوانست آسیبی به نظام وارد کند از همین رو ضروری است که اقتدار خود را حفظ کرده و به مذاکره با آنها دلخوش نباشیم.
نکونام با بیان اینکه استکبار جهانی رو به اضمحلال است، تصریح کرد: امروز عصبانیت سران غربی از ایران در سازمان ملل نشان داد که ایران اسلامی روز به روز در حال قوی تر شدن است و غرب به سمت نابودی پیش می رود.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران همانند نهضت عاشورا نگاه جوامع بشری را نسبت به اسلام تغییر داد، افزود: قبل از انقلاب مردم جهان نگاه و تصور دیگری به اسلام داشتند اما در پرتو انقلاب، آموزه های اسلام جان تازه ای گرفت.
نکونام در ادامه بصیرت بخشی را از مهمترین وظایف طلائیه داران امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: فعالان این عرصه باید با توجه به واقعیت های جامعه مردم را آگاه کنند.
وی، شجاعت، مهربانی، اخلاص، توجه به تعلیم و آموزش، عدالت محوری، سازش ناپذیری و تعهد را از مهمترین ویژگی های فعالان عرصه امربه معروف و نهی از منکر برشمرد.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: ایام محرم بهترین فرصت برای تبیین زیباترین و مهمترین هدف امام حسین(ع) از قیام عاشورا که همانا احیای امر به معروف و نهی از منکر است.
فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری نیز در این همایش با بیان حماسه آفرینی های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس، افزود: امنیت و آرامش امروز ایران مرهون این جانفشانی ها است.
سردار علی اکبری تصریح کرد: امروز به برکت مقاومت و پایداری مردم به یکی از کشورهای قدرتمند منطقه و جهان و از صادرکنندگان سلاح و تجهیزات نظامی تبدیل شده ایم.
وی با گرامیداشت مقام شهید حججی، این شهید قهرمان را موجب عظمت و عزت اسلام دانست و گفت: این شهیدان والامقام الگوی بسیار ارزشمندی برای جوانان آزادیخواه جهان به شمار می رود.
به گزارش ایرنا، از سال 1371 تاکنون هر ساله هفته اول محرم الحرام به نام هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر بمنظور یادآوری اصلی ‌ترین هدف جهاد والا و الهی امام حسین(ع) یعنی احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشار:جهانبخش صفری
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.