به گزارش ایرنا، حجت الاسلام غلامرضا نیشابوری روزجمعه درخطبه های نمازجمعه شهرستان آشتیان در مصلی آیت الله دانش این شهر، افزود: نامزدهای انتخاباتی باید در عرصه رقابت ها اخلاق و تقوا را سرلوحه کار داشته باشند و از تخریب همدیگر بپرهیزند.
وی گفت: همانطور که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی عنوان کردند باید کسانی را در انتخابات برگزید که نگاهشان به ملت باشد نه بیرون از مرزها و تمامی تلاششان را در سایه اقدامات دلسوزانه و مدیریت خلاق برای خدمت به مردم به کار گیرند.
وی افزود:در خارج از کشور در کشمکش مباحث سیاسی برخی کلمات و واژه ها مثل آزادی، حقوق بشر، مبارزه با تروریسم مورد سوء استفاده قرار می گیرد و متاسفانه در داخل کشور کسانی که نگاهشان به پست و مقام نگاه هدفی است و از روی عطش و تشنگی قدرت یا ثروت دنبال آن هستند، از این واژه ها سوء استفاده می کنند.
امام جمعه آشتیان ادامه داد: کشور نیازمند خادمانی است که تعامل با دنیا را با رعایت احترام متقابل و حفظ عزت ملی دنبال می کنند .
حجت الاسلام نیشابوری گفت:تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی به شعارهای زیبا نیست بلکه باید اقدامات عملی و کارگشا انجام شود و در این راستا باید معیشت مردم به صورت جدی مورد نظر باشد.
وی افزود: انتخاب مدیریت دلسوز و پرهیز از گزینش افراد اشرافی نیاز امروز جامعه است.
امام جمعه آشتیان ادامه داد: رونق اشتغال روستایی با مولفه های الگوی ایرانی و اسلامی و پرهیز از الگوهای غربی از موضوعاتی است که در حوزه اشتغال باید به آن توجه جدی شود.
حجت الاسلام نیشابوری یادآور شد:مردم قدردان زحمات همه دولت ها هستند و نسبت به دست آوردهای انقلاب شاکر هستند اما، کارآمدی جهادی و انقلابی، ارجح دانستن مصالح و منافع ملی بر منافع شخصی و گروهی و حزبی، پاک دستی ،تواضع بودن ، عملگرایی و پایبندی به ارزش های ملی و انقلابی از موضوعاتی است که از مسئولان خود انتظار دارند.
وی گفت : نامزدهایی برای خدمت به جامعه موفق هستند که نگاه به درون داشته و برنامه عملیاتی موثری را برای باروری ظرفیت های اقتصادی داخلی داشته باشند.
امام جمعه آشتیان با تبریک روز کارگر گفت: کارگران ستون تولید کشورهستند و مهمترین خواسته رهبری و مردم از تولید کنندگان ، تولید کالای با کیفیت عالی است که تحقق آن برنامه محوری را در کنار مدیریت کارا در صنعت و مهارت افزایی کارگران می طلبد.
حجت الاسلام نیشابوری خاطرنشان کرد: برای حمایت از تولید داخلی نیاز است تا واردات کالا مدیریت بهینه شود و مبارزه جدی با کالای قاچاق صورت گرفته و در کنار آن ترویج مصرف تولید داخل با کار فرهنگی روز به روز ارتقاء یابد.
وی در بخشی از سخنانش با تبریک حلول ماه شعبان گفت : برای سالک الی الله ماه شعبان بسیار با ارزش است و ماهیست که در آن حجت خدا متولد می شود و به وسیله آن جهان پر از عدل و داد می شود.
امام جمعه آشتیان همچنین با تبریک هفته معلم گفت : معلمان الگو تربیتی دانش آموزان هستند و مهمترین عامل توسعه اجتماعی سرمایه گذاری عظیم دراز مدت برای آموزش و پرورش است.
حجت الاسلام نیشابوری با تبریک روز پاسدار گفت : پاسداران با تاسی به شجاعت و مردانگی و استواری ایمان و مردانگی و استواری و ایمان فضائل اخلاقی امام حسین (ع) او را الگوی خود قرار داده اند و از آرمان های انقلاب اسلامی دفاع می کنند.
وی بیان کرد: پاسداران در هشت سال دفاع مقدس صحنه های فراموش نشدنی خلق کردند و پس از دفاع مقدس با بهره گیری از تجربیات زمان جنگ در عرصه های مختلف سازندگی حماسه آفریدند و یکی از خدمات که به تازگی به دست فرمانده سپاه افتتاح شد ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس برای تولید بنزین است.
توصیه به تقوا الهی ، حسن اخلاق با مردم ، تبریک میلاد با سعادت امام حسین (ع) و امام زین العابدین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) و تکیه بر عملیاتی شدن شعار سال از دیگر محورهای نماز جمعه این هفته آشتیان بود.
آشتیان یکی از 12 شهرستان استان مرکزی است که به خطه فرهیختگان و عالمان شهرت دارد.
در 33 منطقه از استان مرکزی نماز عبادی و سیاسی جمعه برگزار می شود.

6013/3005/خبرنگار:معصومه صفری***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.