به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام در دیدار با اعضا پنجمین دوره شورای شهر شهرکرد افزود: مردم از شما به عنوان کسانی که در جایگاه مدیریت شهری قرار گرفته‌اید، انتظار دارند که یک شهر پر رونق، پرنشاط و به معنای واقعی کلمه همتراز با اسلام و نظام اسلامی برای آنان شکل بدهید.
به گفته وی، البته تا رسیدن کامل به این آرزوها و آرمان فاصله بسیاری وجود دارد اما باید ورود، حرکت و جدیت در رسیدن به این اهداف و آرمان ها انجام شود و بدون شک اگر شما با اراده و عزم راسخ ورود پیدا کنید به توفیقات و دستاوردهای بزرگی که برای شهر مدنظر دارید، خواهید رسید.
نماینده ولی‌فقیه در استان افزود: اینجانب پیشنهادم به شما در آغاز کار پنجمین دوره شورای شهر این است که شهر را برای فضای سبز، بلوارها، ورودی ها، بلندمرتبه سازی ها، کمربندی ها و وضع بازار و اقتصاد و درآمدهای شهری ، مدیریت کنید.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام بر غافل نشدن از مطالبه و ظرفیت‌های بیرون استانی تاکید کرد و گفت: از نقاط مختلف بیرون استان به اشکال مختلف کمک گرفته شود و امکانات بیرونی جذب شود و از استاندار و مسئولین دیگر و مسئولان بیرون استان نیز مطالبه داشته باشید و در مجموع برای چهار سال مدیریت درون شهر برنامه‌ریزی کنید تا شهر آبادانی خودش را پیدا کند.
امام جمعه شهرکرد در ادامه بر استقلال و حریت اعضای شورای شهر تاکید کرد و گفت: شما آمده‌اید که مستقل تصمیم بگیرید و به مردم نیز گفته‌اید مستقل هستیم و هیچ گاه در دوران تبلیغات انتخاب به مردم نگفته‌اید از شما رای می‌گیرم ولی گوش به حرف دیگری می‌دهم و تابع کسی دیگری هستم و او برای من خط و مسیر را ترسیم می کند، بنابراین حفظ استقلال شورای شهر یک مساله بسیار مهم و تعیین کننده است.
امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: برخی‌ها می خواهند شما را به یک سمتی بکشانند و مجریان و مسئولان دستگاه‌ها و نهادهای مختلف از سه قوه نیز ممکن است تلاش کنند شما را با خودشان همسو و همراه کنند اما شما صاحب فکر، استقلال رای و نظر هستید و مستقل تصمیم می گیرید.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام با تاکید بر این که برای اعضای شورای شهر منافع شهر و مردم و آبادانی شهر مهم است افزود: شما چهار سال فرصت دارید که آن چه که اقتضاء و نیازمندی های شهر است را ایجاد و عرصه خدمت به مردم و شهر را فراهم کنید.
نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: البته نظرها و پیشنهادها افراد مختلف را بگیرید و در جمع خودتان با همان رأی مستقلانه و حرمتی که برای مردم و شهر قائل هستید، نظرات را بررسی کنید و اگر مفید و مؤثر برای شهر بود عملیاتی و در غیر این صورت آن را کنار بگذارید.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام خاطرنشان کرد: البته من از همه دستگاه‌های دیگر تقاضا دارم اجازه دهند شوراها خودشان تصمیم گیر باشند و به وظایف خود عمل کنند، اگر نظر و رهنمودی دارند ارائه دهند اما ناصحانه و خیرخواهانه و بدون دخالت در وظایف شورا ها باشد تا مردم از فرصت شوراها به خوبی بهره مند شوند.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام در ادامه با بیان اینکه شهرکرد تا رسیدن به آن جایگاه و موقعیت که باید برسد، فاصله بسیار دارد گفت: یکی از آروزهای من این است که ببینم یک روزی شهرکرد به دیگر مراکز استان ها تنه بزند و رشد قابل توجه داشته باشد که این بی شک با توجه به ظرفیت‌هایی که در درون استان وجود دارد.
امام جمعه شهرکرد شورای شهر را یک پارلمان مؤثر دانست و گفت: بدون این پارلمان درون شهری مصوبات و برنامه ریزی هایی دارد که باید عملیاتی شود و کسی که شهردار شما است باید به مصوبات و آن چه شما تصویب کرده اید، عمل کند تا رونق لازم در شهر ایجاد شود و شما به یک بازوی قوی و توانمند به نام شهردار نیازمند هستید تا منوّیات و مصوبات، عملیاتی شود و کارها پیشبرد داشته باشد.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام بار دیگر تاکید کرد: من یقین دارم اگر شما با استقلال و برنامه ریزی و حریت تمام وارد عمل شوید مجموعه کارآمد و مؤثر خواهید بود.
نماینده ولی فقیه در استان در ادامه با تاکید بر این که نسبت به گزینه شهرداری هیچ نظری ندارم تصریح کرد: اعضای شورای شهر در انتخاب شهردار به هر تصمیمی که برسند برای همگان محترم و ارزشمند است اما ما معتقد هستیم شهر نیازمند یک مدیریت قدر، قوی و کارآمد که تصمیمات شما را با جدیت و حریت به پیش ببرد و عملیاتی کند، نیازمند است.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام خاطرنشان کرد: شهرکرد یک شهر گسترده و وسیع با درآمد بسیار کم و نیازمندی‌ها و مطالبات فراوان است و شما می خواهید پاسخگوی همه نیازمندی‌ها مردم باشید که بطبع برای پاسخگویی به این مطالبات باید تصمیمات عقلایی و منطقی بگیرید و فقط به منافع شهر و آبادانی شهر فکر کنید
حجت الاسلام و المسلمین نکونام در ابتدای این دیدار با گرامیداشت هفته‌ی دولت و بزرگداشت یاد و خاطره‌ی شهیدان رجایی و باهنر به‌عنوان دو الگو و چهره ماندگار گفت: عاقبت اندیشی و عقبا نگری و خدا محوری و پاسخ گویی فقط محضر پروردگار متعال رمز موفقیت هر مدیر در مجموعه مدیریت اسلامی است و مدیر مسلمان و مدیر مومن جز به خدا و پاسخگویی محضر الهی هرگز نمی اندیشد و غیر از این فکر نمی‌کند.
در این دیدار اعضای شورای اسلامی شهر شهرکرد دیدگاه ها و نظرات خود را بیان و ضمن اعلام آمادگی این اعضا در جهت خدمت رسانی بهتر و مناسب تر در روند مدیریت شهری بر ایجاد وفاق و همدلی در جهت خدمت رسانی به مردم و رونق و آبادانی بیش از پیش شهر تاکید کردند.
به گزارش ایرنا، اعضا شورای اسلامی شهرکرد با سرپرست نورالله غلامیان دهکردی ، شهردار سابق این شهر به عنوان سرپرست شهرداری موافقت کردند.
انتشار دهنده: محمود رئیسی
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.