به گزارش ایرنا، احد جمالی روز سه شنبه در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان قم در تالار امام رضا(ع) فرمانداری قم بر ضرورت همکاری و مشارکت فعال همه دستگاه های اجرایی استان در هفته دفاع مقدس تاکید کرد و افزود: دفاع مقدس آبروی نظام است و حفظ شعائر آن وظیفه همگانی است.
وی با اشاره به این که دفاع مقدس باید الگو و اسوه برای آیندگان ما باشد، گفت: لازم است که آثار شهیدان، جانبازان و ایثارگران مستندسازی شود، چراکه دفاع مقدس از اساسی ترین مسائل کشور بوده و باید هویت خود را حفظ کنیم.
جمالی با بیان این که ماهیت دفاع مقدس ، مردمی و ملی بود، به حضور اقلیت های مذهبی کشور در میان شهدای دفاع مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: اکثریت مردم در دوران هشت سال دفاع مقدس مشارکت داشتند.
وی به تقارن هفته دفاع مقدس در سال جاری با ماه محرم اشاره و اظهار کرد: شهدای ما ادامه دهنده راه شهیدان کربلای حسینی(ع) بودند، از این رو باید این 2 مراسم پررنگ و باشکوه برگزار شود.
معاون استاندار قم خاطرنشان کرد: با توجه به این تقارن، می توان از ظرفیت هیات های مذهبی استان نیز در هفته دفاع مقدس بهره برد.
از 31 شهریورماه سالروز شروع جنگ تحمیلی درسال 1359 تا 6 مهرماه به نامه هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.
وی در ادامه بااشاره به نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب با عنوان سال « اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» گفت: باید روی پای خود بایستیم و به مساله اقتصاد مقاومتی توجه ویژه داشته باشیم و هدف اصلی شهیدان نیز حفظ استقلال و حاکمیت کشور بود.
وی هم چنین با بیان این که ما امروز امنیت خود را مدیون سپاه و سایر نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات هستیم، بر هوشیاری لازم این نهادها در بعد مسائل امنیتی در آیین هایی که به این مناسبت برگزار می شود، تاکید کرد.
جمالی با اشاره به این که بیش از 241 هزار تَن دانش آموز سال تحصیلی جدید را در استان قم آغاز می کنند، گفت: تعدادی از شهدای دوران دفاع مقدس از دانش آموزان بودند و لازم است که فرهنگ ایثار و شهادت را برای دانش آموزان تبیین کنیم.
7406/ 6133/ خبرنگار: عباس منجمی ** انتشاردهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.