به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرانلاین ، حجت الاسلام نکونام در نشست با اعضای شورای هماهنگی تبلیغات استان افزود:در یادواره آیت الله دهکردی اقای گرجی باجدیت ورود پیداکردند وانصافا پرتوان امدند وستاد ها جلسات پی درپی وکمکهای گسترده صورت گرفت وانصافا کار ابرومندی از آب درامد .
وی با اشاره به اینکه مناسبت‎های انقلاب اسلامی فاصله‌ای با مناسبت‌های دینی ندارند افزود: اولیای دینی موظف هستند که مناسبت‌ها را یاد‌آوری کنند و جامعه را نیز به این حوادث و وقایع متذکر شوند.
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در این دستور پروردگار همه مورد خطاب هستند و تبعاً متولیان نظام و امور دین و گردانندگان حکومت در اولویت خواهند بود که نباید بگذارند این مناسبت‌ها در اذهان عموم مردم رو به خاموشی برود.
نکونام افزود: در زمان خاصی مناسبت‌هایی باعث شکل‌گیری تحولی عظیم شده است که در همان مقطع اثر‌گذار است و هم تداوم بخشیدن به یاد‌‌آوری این مناسبت باعث اثر‌گذاری در زمان‌های آینده می‌شود.
وی گفت: مصداق این مناسبت‌ها، 22 بهمن است که آثار ماندگاری در تاریخ داشته و یاد‌آوری آن هم منشأ برکات زیادی است، زنده نگهداشتن این مناسبت‌ها یعنی اینکه امروز نیز راه، روحیه و نشاط تغییر نکرده است.
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مناسبت‌های فاجعه‌آمیز در تاریخ انقلاب اسلامی مانند 7 تیر و 8 شهریور نیز باید درس عبرت و حاوی نکات پند‌آمیز زیادی برای نظام باشد.
نکونام اضافه کرد: متولی برای ساماندهی اجرای مناسبت‌ها در کشور نیاز بود تا با توجه به اهمیت موضوع، باعث بقا، ماندگاری و استحکام پایه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران شود.
وی گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی باید به مردم و ظرفیت‌ها و اجتماع همه اقشار متکی باشد زیرا این مردم هستند که با حضور و وحدت خود فتنه‌ها را از بین می‌برند.
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: نهاد‌های مردمی باید در تمامی شهر‌ها و روستا‌ها تشکیل شود و در مردم احساس پاسدار ملت و انقلاب بودن ایجاد شود.
نکونام با بیان اینکه تهدید‌شناسی و سپردن امور به مردم از مسائل مهم نظام است اضافه کرد: این شورا باید همیشه به روز و از خطرات، تهدید‌ها و آسیب‌های داخلی و خارجی آگاه باشد.
رئیس شورای تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست  گفت: این نهاد فرهنگی و اثرگذار سال گذشته در استان بیش از 5 هزار و 700 برنامه برگزار کرده است.
علی گرجی دعوت از900 سخنران مطرح کشوری و استانی و مشارکت بیش از 2 هزار و 400 فعال فرهیخته فرهنگی را از دیگر برنامه های این شورا  می باشد.

به گفته وی : افتتاح ساختمان جدید این شورا، دیدار با مسئولین ارشد استان، غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهداء، دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم، برگزاری فراخوان جمع‌آوری آثار برجسته رسانه‌ای مراسم انقلاب‌اسلامی استان از 12 مرداد 1395 تا 12 مرداد 1396، قدردانی از مدیران و مسئولان همیار این شورا در برپایی مراسم و مناسبت‌های انقلاب‌اسلامی، تجلیل از فعالان عرصه خبر و اطلاع‌رسانی، برگزاری مسابقه پیامکی از طریق صدا و سیما و.. از برنامه‌های سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در استان است.

گفتنی است ،  شورای هماهنگی تبلیغات در 12 مرداد 1359 به منظور هماهنگی و انسجام فعالیت های تبلیغی بین دستگاهها و مراکز تبلیغی نظام اسلامی در 12 مرداد سال ۱۳۵۹ با موافقت امام راحل تشکیل شد.

 

 

46

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 715123
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.