به گزارش ایرنا، وی پنجشنبه شب در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت افزود: دشمنان دنبال تضعیف مقام عظمای ولایت و مرجعیت هستند و اگر خدای ناکرده بتوانند بین مردم و علما فاصله ایجاد کنند به اهداف شوم خود خواهند رسید.
آیت الله علوی گرگانی خطاب به اعضای ستاد دهه بصیرت خاطرنشان کرد: بصیرت را در بین مردم حفظ کنید و باید در همه مراحل زندگی اجتماعی خود، پشت سر مقام عظمای ولایت و این شخصیت بزرگ باشید.
وی ادامه داد: اگر دشمن بین شما و علما فاصله ایجاد کند، خوشحال می شود و باید مراقب نقشه های شوم آنان باشیم.
آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: قدرت ما در این است که پشت سر پیشوا و رهبری باشیم، گاهی قلم یک رهبر و پیشوا تمام برنامه های دشمنان را زیر و رو می کند.
وی ادامه داد: به خاطر همین تاثیرگذاری هاست که دشمنان امروز مراجع و رهبری را هدف تبلیغات خود قرار می دهند.
آیت الله علوی گرگانی بیان داشت: دشمنان با خیال خام خود فکر می کنند، می توانند مرجعیت و رهبری را بکوبند، اما اگر مردم هوشیار بوده و جدا نشوند، آنها راه به جایی نمی برند.
وی همچنین گفت: خداوند می فرمایند هیچ زمان عمل بنده خود را ضایع نمی کنم و خدمات فردی و جمعی نیز همه مورد عنایت خداوند است.
آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: مردم ما در جبهه از همه هستی خود جدا شده و در راه خداوند، اسلام و انقلاب جانفشانی کردند و خداوند نیز مدال والای شهادت و «أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقون» را به آنها تقدیم کرده است.
وی گفت: بعد از 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، قیام 19 دی مردم قم هنوز تازه است و چون حرکت های انقلابی ما برای خداوند بوده، عمل آنها ضایع نمی شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم نیز در این دیدار گفت: روز 19 دی ماه سال جاری هزاران نفر از مردم قم به گنجایش حسینیه محل سخنرانی رهبر معظم انقلاب، با ولی فقیه دیدار می کنند.
نصرت الله لطفی اظهار داشت: عشق و ارادت مردم قم به رهبر معظم انقلاب باعث می شود که هر سال کاروان های ما پاسخگوی همه متقاضیان دیدار با معظم له نباشد.
وی ادامه داد: باید با تشکیل بانک اطلاعاتی، هر سال اولویت را به کسانی دهیم که برای نخستین بار قصد دیدار با رهبر معظم انقلاب را دارند.
لطفی خاطرنشان کرد: حضرت امام راحل در اهمیت قیام 19 دی فرمودند «قیام 19 دی باید زنده و جاوید نگه داشته شود» و دیدار با رهبر معظم انقلاب بهترین فرصت برای یادآوری آن قیام خونین می باشد.
وی گفت: دیدار مردم قم با رهبر فرزانه انقلاب هیچ زمان تعطیل نشده و برای همیشه استمرار دارد.
لطفی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در سال جاری حماسه 9 دی در قم و سراسر کشور بسیار باشکوه تر از سال های گذشته برگزار شد.
قیام خونین 19 دی ماه 1356 مردم قم در واکنش به مقاله اهانت آمیز روزنامه اطلاعات به قلم احمد رشیدی مطلق بود.
با انتشار این مطالب اهانت آمیز، مدرسان حوزه علمیه قم دروس حوزه را در روز 18 دی تعطیل اعلام کردند و در این روز، طلاب با تشکیل اجتماع بزرگی تظاهرات خود را به سوی منازل مراجع آغاز کردند و تعدادی از علما و مراجع قم در سخنرانی های خود، به حمایت از امام و محکومیت اهانت به ساحت ایشان پرداختند. بازاریان قم با مشاهده حرکت حوزه علمیه، تصمیم به تعطیلی مغازه های خود در 19 دی گرفتند.
در این روز ساواک و شهربانی به کمک نیروهای کمکی از تهران وارد عمل شده و مردم بیگناه را به خاک و خون کشیدند.
از 9 دی تا 19 دی به عنوان دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری شده است.
7401 / 1175 خبرنگار: بهمن اطمینان ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.