به گزارش ایرنا مهدی صدفی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت 14 خرداد سالروز ارتحال امام خمینی (ره) افزود: تحلیل و تبیین مناسب ابعاد مختلف سیره و زندگی امام راحل باید الگوی رفتارهای فردی و اجتماعی حرکت کشور شود.
وی بیان کرد: امام راحل درس عدالت خواهی، انسانیت، اسلام خواهی و خوب زیستن را به ما آموختند و همه فضائل اخلاقی، انسانی و اسلامی در وجود امام به رشد و کمال رسیده بود و افتخار و سربلندی که امروز در جامعه شاهد آن هستیم به واسطه وجود ایشان است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: تجلیل و تکریم از حضرت امام خمینی (ره) تجلیل و تکریم از خوبی ها و ارزش هاست و اعتقاد داریم به امام راحل مدیون هستیم و وظیفه داریم از ایشان تجلیل کنیم.
وی اظهار کرد: برنامه های سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) از دوازدهم خرداد با حضور اقشار مختلف مردم آغاز می شود و تا 15 خرداد ادامه دارد.
صدفی افزود: ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی در مرکز استان، شهرستان ها و بخش های مختلف استان کرمان تشکیل شده است و تلاش می شود فعالیت ها به صورت خودجوش و مردمی برگزار شود.
وی گفت: برنامه ها در قالب های فرهنگی، هنری، علمی، رسانه ای، قرآنی و نمایشگاهی در سراسر استان کرمان برگزار خواهد شد.
رئیس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان بیان کرد: مراسم محوری سالروز رحلت امام خمینی (ره) عصر چهاردهم خرداد در محل مصلی امام علی (ع) از ساعت 18 تا 20 با اجرای سخنرانی، مداحی، تلاوت قرآن و حضور دسته های عزاداری و سایر برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی برگزار می شود.
وی تصریح کرد: به دلیل تقارن سالروز ارتحال امام با ماه مبارک رمضان برای اولین مرتبه اعزام زائران به مرقد امام راحل انجام نمی شود.
وی افزود: با توجه به قرا رداشتن در ماه پر خیر و برکت رمضان باید سعی کنیم برنامه ها، مراسم و محافل قرآنی را به سمت تجلیل از امام خمینی (ره) ببریم.
صدفی گفت: برگزاری نمایشگاه عکس، شب شعر، غبارروبی و عطرافشانی قبور شهدا، نمایش فیلم و کلیپ های مستند از زندگی امام راحل در پارک ها، مسابقات فرهنگی، هنری و ... از جمله برنامه های ندارک دیده شده در ایام گرامیداشت سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل است.
وی ادامه داد: همچنین 50 مراسم محوری در شهر کرمان به مناسبت بزرگداشت امام راحل برگزار می شود.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار: رسول محمدحسنی
7437/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.