به گزارش ایرنا، محمدحسین امید روز پنجشنبه در دیدار با روسای دانشگاه های علمی، کاربردی چهارمحال و بختیاری در شهرکرد اظهار کرد: در مقطعی تمامی دانشگاه های کشور برای تامین منابع مالی خود بدون توجه به نیاز جامعه، اقدام به پذیرش بی رویه دانشجو در مقطع ارشد کردند.
وی با بیان این که تربیت دانشجوی مهارتی متناسب با نیاز کشور رسالت اصلی دانشگاه علمی کاربردی بوده و هست، اظهار کرد: در گذشته در مقطع ارشد دانشگاه های علمی کاربردی، رشته هایی راه اندازی شده که چندان موفق نبوده و با گذر حدود سه سال از پذیرش نخستین گروه دانشجو، تنها 30 درصد از مجموع این دانشجویان فارغ التحصیل شده اند.
امید ادامه داد: برای حل این مشکل حداقل تا سال آینده مگر در موارد خاص، توسعه رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه علمی- کاربردی نخواهیم داشت.
وی درباره طولانی بودن زمان صدور مجوز برای برگزاری درس های تک پودمان در این دانشگاه بیان کرد: این مشکل حل شده و هم اینک مجوز برگزاری دوره های تک پودمان در کمتر از 6 ماه صادر می شود.
رییس دانشگاه علمی-کاربردی کشور با بیان فعالیت یکهزار و 70 مرکز زیر نظر این دانشگاه در استان ها اظهار کرد: با توجه به گستردگی بیش از حد دانشگاه علمی، کاربردی در دولت های گذشته، در پی اقدام مسئولان این دانشگاه برای ارائه خدمات کیفی و بهتر، بیش از 200 مرکز تجمیع و تعطیل شد و تعداد این واحدها اکنون به 800 مرکز تقلیل یافته است.
امید با بیان فعالیت تعداد زیادی از دانشگاه های علمی، کاربردی غیردولتی و فاقد اساسنامه در کشور ادامه داد: اجازه پذیرش دانشجو در بهمن ماه برای این دانشگاه ها صادر نمی شود.
رییس دانشگاه علمی، کاربردی چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه اظهار کرد: براساس نظرسنجی های انجام شده بیش از 80 درصد دانشجویان از تعامل مسئولان مراکز اظهار رضایت دارند.
فرید براتی افزود: البته نبود اینترنت، سرویس ایاب و ذهاب، امکانات و فعالیت های فرهنگی مواردی در این نظر سنجی بوده که کمتر از 50 درصد رضایت را به دنبال داشته است.
وی توجه و تمرکز ویژه به بخش فرهنگی در این دانشگاه را بیش از هر زمان ضروری دانست و از تلاش دانشگاه علمی،کاربردی استان برای راه اندازی باشگاه دانشجویان (مرکز ارائه خدمات رفاهی)، تشکیل مرکز توسعه کارآفرینی برای اجرای تخصصی دوره های کارورزی و ایجاد مراکز خوشه ای فناوری خبر داد.
در این جلسه روسای 12مرکز علمی، کاربردی استان نیز به بیان مشکلات آموزشی خود پرداختند.
هم اینک حدود 400 هزار دانشجو در حدود 800 رشته در مقاطع کاردانی، کارشناسی و ارشد در دانشگاه های علمی، کاربردی کشور مشغول به تحصیل هستند.
خبرنگار:شکوفه سلیمانی**انتشار:جهانبخش صفری
8125/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.