به گزارش ایرنا، سیامک سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در یازدهمین ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: مدیران کل دستگاه های اجرایی استان موظفند نسبت به تعیین تکلیف واگذاری طرح های قابل واگذاری اقدام کنند.
وی افزود: تلاش برای جذب بخش خصوصی و ارائه مشوق های سرمایه گذاری به آنان می تواند در تعیین تکلیف سریع تر طرح های قابل واگذاری به بخش خصوصی موثر باشد.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: در دو سال گذشته 168 طرح قابل واگذاری به بخش خصوصی در چهارمحال و بختیاری شناسایی و از این تعداد تاکنون 116 طرح واگذار و تصمیم واگذاری 41 طرح گرفته شده است.
وی یادآور شد: سهمیه امسال چهارمحال و بختیاری در سپردن طرح های قابل واگذاری به بخش خصوصی 76 طرح است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: عملکرد بانک های عامل استان در پرداخت تسهیلات مورد نیاز ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و رونق بخش تولید مطلوب و قابل قبول است.
وی گفت: سال گذشته سهمیه چهارمحال و بختیاری از محل تسهیلات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی سه هزار و 600 میلیارد ریال بود.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: این در حالی است که با تلاش های صورت گرفته چهار هزار و 553 میلیارد و 800 میلیون ریال جذب شد.
وی افزود: البته برخی مشکلات مربوط به واحدهای تولیدی چهارمحال و بختیاری در سطح استانی قابل رفع نیست و بایستی از طریق ملی پیگیری و انجام شود.
معاون توسعه برنامه ریزی سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری نیز گفت: از ابتدای امسال تاکنون حرکت جدی از سوی مدیران کل دستگاه های اجرایی در راستای سپردن طرح های قابل واگذاری به بخش خصوصی صورت نگرفته است.
علیرضا شجاعی تصریح کرد: به همین منظور مدیران کل دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری باید با جدیت بیشتری نسبت به این مهم اقدام کنند.
وی یادآور شد: نبود انگیزه و جذابیت کافی برای بخش خصوصی، نداشتن توجیه اقتصادی فنی و مالی طرح ها، اهتمام ضعیف مدیران، قرارگیری بیشتر طرح ها در مناطق روستایی، ضعیف بودن بخش خصوصی در استان، حمایت نکردن جدی از بخش خصوصی، کمبود اعتبار، نبود کارشناسی فنی و متخصص در تهیه گزارشات واگذاری جزو مهمترین مشکلات این بخش محسوب می شود.
دبیر شورای هماهنگی بانک های چهارمحال و بختیاری نیز گفت: پارسال چهار هزار و 553 میلیارد و 800 میلیون ریال تسهیلات به یکهزار و 953 طرح در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تصویب و پرداخت شد.
صباغی اظهار کرد: از این مبلغ دو هزار و 185 میلیارد و 519 میلیارد ریال از محل تسهیلات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به 321 طرح پرداخت شده است.
وی افزود: دو هزار و 370 میلیارد ریال نیز برای یکهزار و 632 طرح پرداخت مستقیم از منابع بانک های عامل چهارمحال و بختیاری بوده است.
صباغی تاکید کرد: بانک های عامل مجازند 85 درصد منابع خود را برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان استفاده کنند.
وی یادآور شد: این درحالی است که برخی بانک های عامل چهارمحال و بختیاری بیش از 100 درصد منابع خود را به منظور پرداخت تسهیلات به متقاضیان مصرف کرده اند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز گفت: علاوه بر اقدامات بسیار مطلوب در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اما هنوز از حالت رکود در برخی محصولات خارج نشده ایم.
سید نعیم امامی تصریح کرد: برنامه ریزی به منظور فروش محصولات تولیدی موجود در انبارها می تواند در رونق اقتصادی، کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال تاثیر مستقیم داشته باشد.
سال گذشته سهمیه چهارمحال و بختیاری از محل تسهیلات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور سه هزار و 600 میلیارد ریال بوده که با تلاش های صورت گرفته چهار هزار و 553 میلیارد و 800 میلیون ریال جذب شده است.
ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در کشور به ریاست معاون اول رئیس جمهوری و در استان ها به ریاست استانداران تشکیل و فعال شده است.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی**انتشار:جهانبخش صفری
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.