به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه خبری اداره صنعت، معدن و تجارت ایلام، یارالله نصیری اظهار کرد: براساس آمارهای موجود در سه ماهه اول سال گذشته تنها 2 فقره پروانه طرح توسعه صنعتی در سطح استان صادر شد، این در حالی است که صدور پروانه های صنعتی در این مدت در سال جاری با 12 فقره از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.
وی افزود: افزایش تعداد طرح های به بهره برداری رسیده در مدت یاد شده (سه ماهه اول سال) نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان از به بار نشستن طرح های ایجادی در سنوات قبل بوده است.
نصیری با اشاره به زمینه فعالیت پروانه های صادره تاکید کرد: گروه صنایع کانی غیرفلزی با بیش از 50 درصد اشتغال پروانه های صادره صنعتی در مدت یاد شده بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام تاکید کرد: با توجه به میزان پیشرفت فیزیکی طرح های در دست اجرا، پیش بینی می شود تا پایان سال جاری شاهد افتتاح و بهره برداری از صنایع متوسط و بزرگ با اشتغالزایی مناسب در سطح استان باشیم.
وی به آمار جوازهای تاسیس صادره در سه ماهه نخست سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: در این مدت تعداد 27 فقره جواز تاسیس صنعتی با حجم سرمایه گذاری مورد نیاز 980 میلیارد ریال و پیش بینی اشتغالزایی 480 نفر صادر شده است که در این بخش نیز هم از نظر میزان حجم سرمایه گذاری مورد نیاز و هم از نظر پیش بینی اشتغالزایی این مجوزها رشد 1.5 درصدی را شاهد هستیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام با اشاره به ضرورت تلاش در مسیر تحقق شعار سال و توجه جدی به مقوله اقتصاد مقاومتی اضافه کرد: در صورت حمایت از تولید داخلی و آسان سازی فرایند راه اندازی کسب و کار صنعتی، دستیابی به اهداف ترسیم شده شعار سال امکان پذیر بوده، به طوری که معضل بیکاری و نبود فرصت های شغلی برای جوانان به عنوان یکی از مشکلات اساسی جامعه مرتفع خواهد شد.
به گزارش ایرنا، 523 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری 265 هزار میلیون ریال و ظرفیت اشتغال 9 هزار و 171 نفر در استان ایلام وجود دارد که 183 واحد آن معادل 33 درصد نیمه فعال و یا تعطیل است.
تعداد واحدهای صنعتی و تولیدی تعطیل و نیمه فعال استان ایلام به ترتیب 144و 43 واحد است که برای اجرا و بهره برداری آنها با ظرفیت اشتغال چهار هزار و 516 نفر در مجموع 23 هزار میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.
30 واحد نیمه فعال و 86 واحد تعطیل ایلام با سرمایه گذاری هزار و 302 میلیارد ریال قابل احیا، فعال سازی دوباره و برگشت به چرخه کار و تولید است.
دریافت کننده: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3032/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.