به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرانلاین ،  علی کاظمی درآیین افتتاح مجتمع بوم‌گردی «سراب باباحیدر»  افزود : صنعت گردشگری امروزه از جایگاه بسیار مهمی در دنیا برخوردار شده است و در کشور ما نیز باید از نعمت‌های خدادای در این راستا استفاده شود.

نماینده مردم شهرستان‌های فارسان، اردل، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی افزود: از هنرهای‌دستی باید به‌جد حمایت شود و راهنمایی‌های لازم در این زمینه به مردم ارائه شود.
کاظمی با اشاره به اینکه در شهرباباحیدر تاکنون دو اقامت‌گاه بوم‌گردی راه‌اندازی شده‌است، خاطرنشان کرد: صندوق کارآفرینی امید باید در حوزه صنایع ‌دستی روستایی همکاری‌های لازم را بیش‌ازپیش انجام دهد.
او با اشاره به فرهنگ و تمدن دینی و غنی موجود استان تصریح کرد: شهر باباحیدر دارای قدمتی حدود یک‌هزار سال و ظرفیت‌های گردشگری و هنرهای‌دستی فراوان است و مسجد جامع آن نیز جزو آثار تاریخی و فرهنگی مهم محسوب می‌شود.
در این آیین بهمن عسگری‌سوادجانی مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اظهار کرد: نخستین سفره‌خانه سنتی استان در شهر باباحیدر راه‌اندازی شد که این اقدام سبب ایجاد انگیزه‌ و ترویج این اقدام در سایر شهرستان‌ها شد.
او عنوان کرد: اقامت‌گاه بوم‌گردی باباحیدر با کمک سرمایه‌گذار بخش خصوصی، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان و صندوق‌ کارآفرینی امید انجام شد و برای راه‌اندازی سفره‌خانه‌ها و خانه‌مسافرهای دیگر در شهرستان‌ها نیز تسهیلات لازم اعطا می‌شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان با اشاره به اجرای مرمت حمام تاریخی شهر باباحیدر با 50 درصد اعتبار از محل بخش خصوصی و 50 درصد اعتبار دولتی تشریح کرد: برای مرمت سایر اماکن تاریخی نیز کمک‌های لازم از سوی این اداره‌کل صورت می‌گیرد.
عسگری‌سوادجانی از اختصاص 18 میلیون تومان تسهیلات به طرح‌ ایجاد خانه‌مسافر خبر داد و گفت: باباحیدر از ظرفیت گردشگری بسیار مطلوبی برخوردار در این زمینه برخوردار است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 690064
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.