به گزارش ایرنا قربانعلی سعادت پنجشنبه شب در آئین تجلیل از فعالان عرصه کار آذربایجان غربی که با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کارآفرینان استانی در ارومیه برگزار شد، افزود: برخی از کارآفرینان مهاباد به دنبال خرید سهام این مجتمع صنعتی هستند تا آن را نجات دهند.
وی با اشاره به اینکه مشکلات نظیر این در برخی دیگر از صنایع موجود در شهرستان های بوکان، میاندوآب و ارومیه وجود دارد، افزود: نهادهای دولتی باید در کنار کارآفرینان بخش خصوصی و تصمیم گیران و تصمیم سازان در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در راستای افزایش اشتغال تلاش کنند.
استاندار آذربایجان غربی گفت: دولت یازدهم در حالی کشور را در سال 92 تحویل گرفت که مشکلات اساسی اقتصادی در ایران وجود داشت و با همه توان در راستای حل این مشکلات تلاش کرد و توانست رشد اقتصادی منفی 6.8را به مقدار قابل توجهی بهبود ببخشد ولی هنوز با هدف گذاری های انجام شده فاصله داریم.
وی جذب سرمایه های داخلی و خارجی را از عوامل مهم ایجاد رشد اقتصادی هشت درصد در کشور عنوان کرد و افزود: امیدواریم تا با بهبود روزافزون شرایط اقتصادی کشور از شرایط سخت موجود خارج شویم و زمینه توسعه را فراهم کنیم.
وی افزایش درآمد استانی و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی را از جمله مهمترین دستاوردهای دولت در کشور و آذربایجان غربی برشمرد و اضافه کرد: در حالی که در سال 92 درآمد استانی ما کمی بیش از چهار هزار میلیارد ریال بود، در پایان سال گذشته به بیش از 9 هزار میلیارد ریال رسید که این امر بسیار حائز اهمیت است.
به گزارش ایرنا، در این آئین از 11 نفر از فعالان عرصه کار و کارآفرینی آذربایجان غربی قدردانی شد.
چندی پیش برخی از سایت های شهرستانی و شبکه های اجتماعی استانی، ضمن مطرح کردن مشکلات کشت و صنعت مهاباد، بی توجهی استاندار آذربایجان غربی به این مشکلات را مطرح کرده بودند.
8137/3072 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.