حجت الاسلام پرویز ولی‌زاده روز یکشنبه در نشست مشاوران و ایثارگران منطقه 2 کشور با استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: این مبلغ بابت مطالبات و معوقات ایثارگران از سال 89 تاکنون بوده است که در سال 94 نیز با توجه به وضعیت اعتباری و مشکلات اقتصادی کشور درصدی از این میزان پرداخت و مابقی تا پایان سال 94 فروردین ماه امسال پرداخت شد.
وی با بیان اینکه هنوز معوقات و مطالبات سال گذشته جامعه ایثارگری به طور کامل پرداخت نشده است، پیش بینی کرد: معوقات ایثارگران تا پایان امسال پرداخت می شود.
وی به جایگاه ایثارگران در دولت تدبیر و امید اشاره و اظهار کرد: پس از 2 ماه از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران سال 90 تصویب و در سال 91 ابلاغ و اجرایی شد.
مسئول امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری افزود: اجرای این قانون تحول بزرگی در خدمات رسانی به جامعه ایثارگری از جمله پرداخت کامل هزینه درمان ایثارگران و اشتغال جامعه ایثارگری داشته است.
وی با تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به خانه ها افزود: شهدا متعلق به هیچ حزب و گروهی نیستند.
وی با اشاره به معضل اشتغال جامعه ایثارگری افزود: این معضل نشات گرفته از کم کاری و بی توجهی دولت گذشته است که قانون مربوط به اشتغال جامعه ایثارگری را در استخدامی ها و جذب نیروی کار در دستگاه ها، اجرایی نکرده است.
حجت الاسلام ولی زاده افزود: 2 ماه مانده به پایان دولت دهم 500 هزار نفر در کشور استخدام شدند که طبق قانون خدمات جامع ایثارگران 25 درصد سهمیه این استخدامی ها مربوط به خانواده شهدا، 5 درصد مربوط به جانبازان و رزمندگان بالای 6 ماه بوده که اگر این تعداد استخدامی در دولت وقت عمل می شد نزدیک به 150 هزار نفر سهمیه خانواده ایثارگران جذب بازار کار می شدند که تنها 50 هزار نفر محقق شد.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به توجه دولت یازدهم به فرهنگ ایثار وشهادت و توجه به جامعه ایثارگری افزود: هم اکنون 40 درصد مدیران و مسئولان استان از جامعه و قشر ایثارگری هستند.
قاسم سلیمانی دشتکی افزود: با برنامه ریزی و هماهنگی بین دستگاه های اجرایی و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، توجه خاصی به اشتغال ایثارگران، ساماندهی گلزار شهدا و همچنین سرکشی و دیدار با خانواده شهدا شده است.
وی گفت: برگزاری یادواره شهدا در مناطق مختلف و همچنین برگزاری کنگره ملی شهدا از دیگر برنامه های اجرایی در دولت تدبیر و امید در راستای فرهنگ ایثار و شهادت است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اجرایی شدن مواد زیادی از قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در استان افزود: هم اینک یکهزار و 400 نفر از فرزندان جامعه ایثارگری استان بیکار هستند که دستگاه های اجرایی، موسسات و شرکت‌های خصوصی موظف به اختصاص 25 درصد از سهمیه استخدامی خود به اعضای خانواده ایثارگران هستند.
فریبرز نجفی افزود: سال گذشته 388 نفر از فرزندان جامعه ایثارگری استان مشغول به کار شدند.
وی از واگذاری زمین به جامعه ایثارگری استان در مرکز استان اشاره کرد و گفت: آمادگی لازم برای واگذاری زمین به جامعه ایثارگری واجد شرایط در استان وجود دارد.
وی با اشاره به طرح ساماندهی گلزار شهدای استان نیز افزود: در دولت تدبیر و امید اعتبارات ساماندهی گلزار شهدای استان 86 درصد افزایش داشته است.
نجفی افزود: هم اکنون 134 گلزار شهدای ساماندهی نشده داریم که بیشتر آنها تک مزاری و یا کمتر از 5 مزار شهید است.
به گزارش ایرنا، نشست مشاوران و ایثارگران منطقه 2 کشور با حضور مشاوران استان های چهارمحال و بختیاری، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و بوشهر در شهرکرد برگزار شد.
خبرنگار:سمیه پناهنده**انتشار:جهانبخش صفری
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.