به گزارش ایرنا، حسینعلی بیات روز سه شنبه در مراسم رونمایی از پنج فیلم مستند با عنوان 'پنج نفر' به کارگردانی سید رضا صافی، در بوشهر افزود: هر چند در بنیاد شهید برای تامین اعتبار کارهای فرهنگی از جمله ساخت فیلم توانایی کافی وجود ندارد، ولی برای حمایت از استانهای توانمند، با آنچه در توان داریم، اقدام می شود.
وی اضافه کرد: هم اینک سه برنامه شامل قاصدک، خط ویژه عشق و امروز با تو، مربوط به بخش شهدا درصدا و سیمای جمهوری اسلامی در حال پخش است.
بیات ادامه داد: بخش نخست برنامه قاصدک که به معرفی افراد موفق در جامعه شهدا و ایثارگران می پردازد، در 52قسمت 40 دقیقه ای پخش شده و سری جدید آن در دست ساخت است.
وی اظهار کرد: همچنین خط ویژه عشق از شبکه سوم سیما ساعت 20 در روزهای پنجشنبه و برنامه امروز با تو که مربوط به جشن تولد شهداست هر شب از شبکه 2 و3 سیما پخش می شود.
رئیس سیمای شاهد افزود: یک فیلم سینمایی درباره خانواده پنج شهید قمی در دست ساخت است و 2 مجموعه فیلم مستند در حوزه شهدای مدافع حرم که یکی از آنها مربوط به فاطمیون و چهار فیلم مستند درباره حادثه مناست در دست اقدام است.
وی ادامه داد: زبان هنر یک زبان عمومی در دنیاست که می تواند واقعیت ها را منتقل کند.
بیات افزود: هر چند از راه هنر درجبهه فرهنگی فعالیت کردن دشواراست ولی هنرمندان ما همواره نشان داده اند که در این عرصه موفق بوده اند.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر گفت : شهادت یک هنر نمایی بسیار بی بدیل است که اوج خوبی ها را در خود جای داده است.
حجت الاسلام ابراهیم تشکری افزود: انجام فعالیت های هنری در حوزه ایثار و شهادت به حوزه های دیگر متفاوت است و فردی که دراین زمینه خالق یک اثر می شود ملک را به ملکوت وصل می کند.
وی اظهار کرد: هر چند تلاش های ما برای نشان دادن آنچه حق مطلب در دوران دفاع مقدس است، ناچیز است ولی اگر فردی توانایی داشته باشد ذره ای از آن رشادت ها را به تصویر بکشد، نقش موثری در معرفی فرهنگ ایثار و شهادت خواهد داشت.
کارگردان پنج فیلم مستند پنج نفر افزود: در شرایط کنونی حمایت های اقتصادی در امور فرهنگی ضعیف است، ولی کارهای فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت را نباید با معیار متر و قیمت سنجید.
سید رضا صافی گفت: این مجموعه فیلم مستند با نگاه اقتصادی کار نشد، بلکه همه عوامل با علاقه مندی به این حوزه وارد کار شدند.
صافی با بیان اینکه هم اینک کارهای مربوط به فرهنگ ایثار و شهادت به سمت کلیشه ای شدن پیش رفته است، ادامه داد: قراربود این مجموعه در مدت 6 ماه به اتمام برسد ولی با توجه به گسترده بودن موضوع 18 زمان برد.
در این آئین از پنج فیلم مستند با نام پنج نفردر حوزه ایثار و شهادت، با حضور خانوده شهدا و مدیر کل امور هنری و رئیس سیمای شاهد بنیاد شهید و امورایثارگران کشور به کارگردانی سید رضا صافی رونمایی و از عوامل این فلیم تجلیل شد.
7210/6043** خبرنگار: سیده نیر قیمی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.