به گزارش ایرنا، معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر روز سه شنبه در این آئین گفت: تربیت یکی از پایه های مهم و اساسی سعادت انسانهاست و هدف اصلی آن پرورش شخصیت و برنامه ریزی برای زندگی فرداست.
وی اضافه کرد: دانش آموزان باید براساس استعدادهایشان پرورش یابند تا در بهترین جایگاه قرار گیرند.
فتحی اضافه کرد: مهم این است که دانش آموزان امروز به عنوان شهروندانی پرسشگر، نقد کننده تربیت شوند تا نسبت به سرنوشت خود و جامعه بی تفاوت نباشند.
معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: نقش مربیان امور تربیتی و مشاوران درمدرسه ها با همراهی و هماهنگی همه عناصر رقم می خورد.
فتحی افزود: شناسایی استعدادها، رشد و بالندگی آنها درحوزه های قرآنی، فرهنگی و هنری به دست توانای مربیان در مدارس تحقق می یابد.
وی اضافه کرد: نگاه آموزش و پرورش به فعالیتهای تربیتی در مدرسه ها همراه با ایجاد روحیه نشاط و شادابی، کشف استعداد ها و بالندگی دانش آموزان است.
فتحی، هدف از برگزاری همایش طلایه داران تربیت را قدردانی از تلاشگران عرصه تربیت، ایجاد انگیزه فعالیت در حوزه تربیتی و زمینه سازی برای ارتقای فعالیت های فرهنگی و تربیت عنوان کرد.
وی اظهارکرد: با توجه به وسعت حوزه کاری معاونت فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش در توسعه و رشد هرچه بیشتر این مجموعه برای رشد و کیفیت بخشی و رساندن دانش آموزان به حیات طیبه از هر فکر و ایده جدیدی استقبال می شود.
فتحی بیان کرد: همچنین مربیان و مشاوران امور تربیتی برای دستیابی به هدفهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در زمینه فرهنگی و پرورشی باید تلاش بیشتری داشته باشند.
معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: همچنین آماده سازی مربیان و مشاوران در اجرای سیاست های سند تحول در بخش امور تربیتی براساس نیاز روز جامعه از دیگر برنامه های این معاونت است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری بوشهر نیز گفت: با انقلاب اسلامی نهاد امور تربیتی به وسیله شهیدان رجایی و باهنر در سیستم آموزش و پرورش بنیانگذاری شد.
سعید زرین افزود: از اولین مسائلی که امور تربیتی با آن درگیر شد تحرکات گروه های سیاسی در جامعه بویژه در مدرسه ها بود و مربیان پرورشی نیز به عنوان سربازان انقلاب جلو افرادی که برای به انحراف کشیدن انقلاب و تغییر نگاهها تلاش می کردند،صف کشیدند.
وی بیان: گروه ای سیاسی با هدف قراردادن شهیدان رجایی و باهنر می خواستند انتقام تشکیل نهاد امور تربیتی را از آنان بگیرند و شاید اگر آن 2شهید زنده می ماندند امور تربیتی راه کاملتری را طی می کرد.
زرین فر گفت: با آغاز جنگ مربیان امور تربیتی وارد عرصه دفاع شدند و نقشیمهم در حضور دانش آموزان در جبهه های جنگ داشتند.
زرین فر بیان کرد: در این دوران با توجه به عمق مشکلات وظیفه مربیان امور تربیتی و مجموعه آموزش و پرورش سنگین تر از گذشته است.
وی بیان برخلاف گذشته که بحث گروه ای سیاسی مطرح بود امروز مهمترین مشکل بحران هویت است که باید جایگاه خود را بشناسند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری بوشهر گفت: باید مشکل بحران هویت برای نسل جوان جامعه برطرف شود و به آنها انسان، مسلمان، ایرانی بودن، غرور ملی و دینی را یادآوری و تقویت کرد تا بسیاری از مشکلات رفتاری رخ ندهد.
زرین فر افزود: در بحث پرورش و تربیت باید از وجود همه افرادی که در تربیت بچه ها دخالت دارند، بهره برد زیرا تربیت کاری هماهنگ است.
در این آئین از 14 خانواده شهید امور تربیتی و 40 مربی پرورشی و مشاور تجلیل شد.
6047/6043** خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.