به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی فرمانداری شهرکرد، حمید ملکپور دهکردی در نشست کارگروه احیای دشت شهرکرد افزود: به منظور احیای دشت شهرکرد باید در مناطقی از شهر که آبراهه ها وجود دارد، چاه های جذبی حفر شود تا از این طریق روانآب ها به درون زمین نفوذ کنند.
وی ادامه داد: ایجاد این چاه های جذبی، گرد و غبار ناشی از دشت در فصل تابستان را رفع کرده و می تواند کاهش سطح ایستابی دشت که 27 متر برآورد شده است را جبران کند.
فرماندار شهرستان شهرکرد تصریح کرد: انتقال آب سدهای خاکی به این دشت، تزریق آب از طریق پروژه های انتقال آب، جمع آوری روان آب ها و بهینه کردن مصرف آب به ویژه در بخش کشاورزی را از دیگر راهکارهای احیای دشت شهرکرد است.
ملکپور دهکردی افزود: مدیریت منابع آبی در دشت های شهرکرد برای جلوگیری از فرونشست زمین و افت سطح آب های زیر زمینی یک امر ضروری است و همه دستگاه ها مربوطه باید در این خصوص همکاری کنند.
به گزارش ایرنا، فرونشست زمین در دشت شهرکرد که از سال 65 آغاز شده است، هم اکنون به 20 سانتیمتر رسیده است، خشکسالی های 9 ساله این دشت را با 170 میلیون مترمکعب کسری مخزن و کاهش 16 متری سطح ایستابی آب مواجه کرده است.
دریافت کننده: خاطره حسین زاده**انتشار: جهانبخش صفری
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.