به گزارش ایرنا، تهمتن عبداللهی روز چهارشنبه در شورای هماهنگی امور اقتصادی و سرمایه گذاری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: 16 دستگاه در مرکز خدمات سرمایه گذاری حضور دارند.
وی افزود: تاکنون پنج جلسه با 57 مصوبه پیرامون این مرکز برای طرح های مختلف تولیدی و فرصت های سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری تشکیل شده است.
عبداللهی تصریح کرد: طرح تولید آمونیاک از گاز طبیعی، احداث راه آهن اصفهان – شهرکرد – اهواز، ساخت آزادراه لردگان – ایذه، احداث پالایشگاه زاگرس، تولید انرژی برق از پسماندها، ساخت پتروشیمی بروجن، طرح گردشگری سیاسرد، پروژه آهک هیدراته، احداث جاده دسترسی بارده – دیناران، راه اندازی نیروگاه خورشیدی و طرح گردشگری دهکده المپیک در مرکز خدمات سرمایه گذاری چهارمحال و بختیاری مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت.
وی یادآور شد: با فعال شدن مرکز خدمات سرمایه گذاری چهارمحال و بختیاری مشکلات برخی پروژه های استان که 10 تا 15 سال بلاتکلیف بودند، بررسی و راهکارهای رفع آن ارائه شد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: به منظور تسهیل در سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در استان راه اندازی پنجره واحد نیز از دو ماه قبل آغاز شده است.
وی افزود: با فعال شدن پنجره واحد نیمی از مسیر سرمایه گذاری کوتاه تر و بقیه امور مربوط به صدور مجوزهای قانونی از سوی دستگاه های اجرایی می شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری نیز گفت: دهه فجر سال گذشته 20 هزار میلیارد ریال تفاهمنامه با دستگاه های اجرایی استان منعقد شده که بررسی نتایج آن ضروری است.
حبیب الله وفایی تاکید کرد: به منظور فروش بهتر محصولات تولیدی چهارمحال و بختیاری باید بازار کشورهای همسایه مورد توجه قرار گیرد.
وی یادآور شد: اکنون سرمایه گذاری در بخش های مختلف چهارمحال و بختیاری از سوی بسیاری مدیران دستگاه های اجرایی استان مورد بی مهری قرار گرفته است.
وفایی تصریح کرد: سال گذشته از محل تسهیلات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در چهارمحال و بختیاری 4 هزار و 280 میلیارد ریال برای ایجاد و تثبیت 13 هزار شغل پرداخت شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان برای آگاهی سرمایه گذاران داخلی و خارجی با هدف انجام سرمایه گذاری در بخش های مختلف در دستور کار قرار گیرد.
سیامک سلیمانی دشتکی اظهار کرد: به همین منظور بسته های سرمایه گذاری مناسب برای ارائه به سرمایه گذاران آماده شده است.
وی افزود: مدیران دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری ساختار اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی سازمان برنامه و بودجه را مطالعه و تا سه شنبه هفته آینده پیشنهادات علمی خود را در این زمینه ارائه کنند.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: با بهره گیری از سیاست های اقتصاد مقاومتی در سال گذشته 257 کارگاه تعطیل در چهارمحال و بختیاری به چرخه تولید بازگشت.
سهمیه چهارمحال و بختیاری از تسهیلات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور در سال گذشته سه هزار و 600 میلیارد ریال بود که با تلاش های صورت گرفته مسئولان استان این مبلغ به 4 هزار و 280 میلیارد ریال افزایش یافت.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی** انتشار دهنده: محمود رئیسی
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.