به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: از این میزان ظرفیت سرمایه گذاری 140 هزار میلیارد ریال مربوط به راه آهن سراسری اصفهان – شهرکرد – اهواز است.
وی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور به منظور احداث آزادراه لردگان – ایذه – اهواز آمادگی سرمایه گذاری 50 هزار میلیارد ریالی دارد.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: به منظور پیگیری پروژه های سرمایه گذاری چهارمحال و بختیاری به ویژه در حوزه راه های ارتباطی، گردشگری و امور اقتصادی باید یک گروه کارشناسی و علمی قوی در تهران مستقر و پیگیر موضوع شود.
وی یادآور شد:در دولت یازدهم تحول بسیار مطلوبی در حوزه های مختلف توسعه ای چهارمحال و بختیاری مانند ارتقای راه های ارتباطی، گازرسانی، برق رسانی، آبرسانی، بهداشت و درمان، امور اقتصادی و فرهنگی انجام شده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تاکنون چهار هزار و 270 میلیارد ریال تسهیلات به 723 طرح و واحد اقتصاد مقاومتی استان پرداخت شده است.
حبیب الله وفایی اظهار کرد: از این مبلغ دو هزار و 140 میلیارد ریال به 320 طرح و واحد اقتصاد مقاومتی و دو هزار و 130 میلیارد ریال به 403 طرح و واحد به صورت مستقیم پرداخت شد.
وی افزود: سال آینده با ادغام ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و شورای اشتغال و سرمایه گذاری در کشور 'کارگروه اقتصاد مقاومتی و اشتغال' تشکیل و فعال می شود.
در این نشست فرمانداران شهرستان های کوهرنگ، کیار و لردگان گزارشی از وضعیت ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در این شهرستان ها ارائه کردند.
چهارمحال و بختیاری براساس آخرین سرشماری حدود 970هزار نفر جمعیت دارد ولی میزان بیکاری در این استان نسبت به سایر استانها کمی بالاتر است و مسوولان استانی بارها اعلام کرده اند برای ایجاد اشتغال نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی هستند از این رو برای سرمایه گذار فرش قرمز پهن می کنند.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی** انتشار دهنده : محمود رئیسی
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.