به گزارش ایرنا، مدیرکل پست چهارمحال و بختیاری در مراسم آغازبکار فعالیت این سرویس پستی گفت: از ابتدا تاکنون فعالیت شرکت پست در این استان، مرسولات پستی استان تنها با خط شهرکرد به اصفهان جابه جا می شد.
حسین عنایتی تصریح کرد: با راه اندازی خط جدید پستی سه دستگاه کامیون امر جابه جایی مرسولات از چهارمحال و بختیاری به تهران و برای توزیع به سایر نقاط کشور را برعهده دارند.
به گفته وی، برای راه اندازی این سرویس پستی 6 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
عنایتی ادامه داد: راه اندازی این سرویس مدت زمان سیر مرسولات پستی را کاهش داده، باعث کاهش رسوب مرسولات، امکان جذب خرده بار تجاری و توسعه اقتصادی و استقلال چهارمحال و بختیاری از نظر زیرساخت های حمل و نقل می شود.
وی افزود: این سرویس امکان توسعه تجارت الکترونیک صادره و وارده استان، افزایش امنیت و سلامت پست های صادره و وارده به استان، مدیریت خرده باری از شبکه های موازی غیر مجاز و تحقق قانون اساسنامه شرکت ملی پست در فرآیند حمل و نقل را به دنبال دارد.
عنایتی تصریح کرد: با فعال شدن خط پستی شهرکرد به تهران مدت زمان جابجایی مرسولات 4 ساعت کاهش می یابد.
وی با بیان اینکه به هنگام سازی بانکهای اطلاعاتی در چهارمحال و بختیاری در دولت یازدهم 186 درصد رشد یافت، ادامه داد: سرانه مرسولات پستی نیز در دولت تدبیر و امید در این استان 51 درصد رشد یافت.
عنایتی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون 7 میلیون و 500 هزار مرسوله پستی در استان جابه جا شده است که از این تعداد 2 میلیون و 800 هزار مرسوله وارده به استان و 4 میلیون و 700 هزار مرسوله از استان صادر شده است.
هم اینک حدود 350 واحد پستی در چهارمحال و بختیاری فعال است.
12 خط جابجایی مرسولات بین شهری و 19 خط جابجایی مرسولات پستی روستایی در این استان فعال است.
خبرنگار: نرگس کریمی**انتشار دهنده: محمود رئیسی
7361/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.