الف: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** دستگیری قاتل ورزشکار پرورش اندام در اصفهان، در صدر اخبار محلی مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان در 24 ساعت گذشته قرار داشت. محسن مکتوبیان، قهرمان پرورش اندام، شامگاه شنبه گذشته، زمانی که از باشگاه ورزشی در محدوده غرب اصفهان خارج می‌شد، با ضربات چاقو مورد حمله چند ضارب قرار گرفت و بدلیل شدت جراحت پس از انتقال به بیمارستان درگذشت.
معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان گفت که ضارب و عامل این جنایت، دلیل این قتل را اختلاف خانوادگی عنوان کرده است.
*** پیروزی تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان مقابل تیم بنیادکار ازبکستان نیز از دیگر اخبار مورد توجه بود. این دیدار با نتیجه 2 بر صفر به پایان رسید و بسیاری آن را هدیه نوروزی سبزپوشان تیم ذوب آهن به مردم کشور و استان اصفهان خواندند.
*** اظهارات عبدالحسین ساسان کارشناس مسائل اقتصادی و استاد سابق دانشگاه اصفهان درباره اصفهان و عملکرد شورای اسلامی نیز از دیگر اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. وی با بیان اینکه آینده اقلیم اصفهان، آینده خوبی نیست، گفته است که دوای درد شهر اصفهان، آتش بس دادن به رشد کمی و جمعیتی این شهر است زیرا حداکثر ظرفیت اکولوژیکی اصفهان 500 هزار نفر است اما در حال حاضر چهار برابر این ظرفیت جمعیت موجود اصفهان است.
*** فرود اضطراری هواپیمای بوئینگ 777 هواپیمایی امارات در فرودگاه اصفهان به دلیل بدحالی یکی از مسافرانش و کشف راه آب سنگی و بقایایی از حوض نما در چهارباغ عباسی اصفهان نیز از دیگر اخبار محلی مورد توجه بود.

ب: اخبار ملی در فضای مجازی اصفهان:
*** موافقت رهبر انقلاب با شرایط و ضوابط عفو یا تخفیف مجازات محکومان نیز از مهمترین اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی در 24 ساعت گذشته بود. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به درخواست آیت‌الله آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضاییه، به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها و فرا رسیدن عید نوروز با شرایط و ضوابط عفو یا تخفیف مجازات محکومانی که محکومیت آنان تا 29اسفند 95 قطعیت یافته و واجد شرایط استفاده از عفو یا تخفیف مجازات تشخیص داده می‌شوند، موافقت کردند.
*** درگذشت علی معلم، فعال سینما و مطبوعات نیز از مهمترین اخبار سراسری مورد توجه بود. علی معلم عصر دوشنبه در دفتر مجله دنیای تصویر دچار سکته قلبی شده و بلافاصله درگذشت.وی همکاری‌اش با مطبوعات (در مقام نویسنده و منتقد) را از سال 1364 با نشریات سروش و کیهان فرهنگی آغاز کرد و عضو شورای تحریریه نخستین دوره‌ مجله‌ فرهنگ و سینما بود. زنده یاد معلم همچنین فعالیت در تلویزیون را در سمت تهیه‌کننده، کارگردان و مجری از سال 1368 آغاز کرد.
*** اعتراف مقصران وقوع حریق غیرعمدی پلاسکو به نحوه شروع آتش‌سوزی نیز از دیگر اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. به گفته برخی منابع ، پس از گذشت حدود ۵۴ روز مقصران وقوع حریق غیرعمدی پلاسکو به نحوه شروع آتش‌سوزی اعتراف کردند.
گفته شده که آتش‌سوزی از فروشگاه تولید پوشاک واقع در طبقه دهم ساختمان پلاسکو آغاز شده و کارگران این واحد اعتراف کردند که از مهتابی داخل سقف یک سیم روکار با متراژ حدود 10 تا 15 متر کشیده و آن را ابتدا به یک یخچال وصل کرده و برخی روزها هم با اتصال به یک هیتر برقی خود را گرم می‌کردند. سرانجام سیم‌ها به دلیل بار الکتریکی زیاد آتش می‌گیرد و به دلیل وجود حجم زیادی از پارچه و لباس، آتش‌سوزی شروع می‌شود.
*** پیروزی تیم فوتبال استقلال مقابل تیم لوکوموتیو تاشکند، رشد اقتصادی 11.6 درصدی کشور در 9 ماه نخست امسال و اظهارات سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس مبنی بر اینکه ترکیه برای مسافرت امن نیست نیز از دیگر اخبار مورد توجه بود.
گ/301 / 1339
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/esfahanirna
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.