فضل الله برزویی روز یکشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری افزود: در این مدت 6 طرح پاکسازی در جهت مقابله با عرضه و توزیع مواد مخدر در استان اجرا شده که در این طرح 50 تن دستگیر و 6 خودرو توقیف شده است.
وی ادامه داد: طی سال جاری 334 معتاد، توزیع کننده مواد مخدر و خرده فروش دستگیر و 4 باند تهیه و توزیع مواد مخدر منهدم شد.
وی کنترل محورهای مواصلاتی استان و اجرای طرح های پاکسازی، جمع آوری معتادان و برخورد با خرده فروشان و قاچاقچیان، تجهیز پلیس و استقرار ایست بازرسی ثابت در محورهای مواصلاتی استان را از برنامه های حوزه مقابله و پیشگیری از مواد مخدر در استان دانست.
جانشین فرمانده انتظامی چهارمحال وبختیاری از کشف بیش از یک تن و 867 کیلوگرم مواد مخدر طی سال گذشته در استان خبر داد و گفت: بیشترین میزان کشفیات در محورهای مواصلاتی استان بوده است.
دادستان عمومی و انقلاب چهارمحال وبختیاری نیز گفت: سال گذشته بیش از 4هزار و 125 پرونده مواد مخدر در دادسراهای استان تشکیل و چهار هزار و 196 پرونده نیز مختومه شد.
احمدرضا بهرامی افزود: بیش از 2 هزار و 800 پرونده از این تعداد در زمینه مصرف و استعمال مواد مخدر، 134پرونده خرید و فروش، 348 پرونده نگهداری ادوات و آلات استعمال، 493 پرونده حمل مواد مخدر، 34 پرونده در زمینه اداره کردن مکان استعمال مواد مخدر، 18 پرونده وارد کردن مواد مخدر به اردوگاه ها و زندان و 4 پرونده نیز جاسازی مواد توسط افراد دیگر در منازل یا خودرو دیگران بوده است.
وی از تشکیل 142 پرونده کشفیات مواد بدون صاحب در استان خبر داد و گفت: طی سال جاری اجرای طرح های پاکسازی نقاط آلوده و پرخطر یکی از برنامه های حوزه پیشگیری از موادمخدر استان بوده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال وبختیاری نیز بر استفاده از ظرفیت خیران و سازمان های مردم نهاد و اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد.
جعفر مردانی افزود: آموزش و فرهنگ سازی در زمینه مقابله با مواد مخدر از مهمترین راه های مقابله و پیشگیری از درمان اعتیاد است که باید از همه ظرفیت ها در این حوزه استفاده شود.
وی افزود: مبارزه با مواد مخدر مختص نیروی انتظامی و دستگاه قضا نیست و همه دستگاه های اجرایی و مردم باید در زمینه مقابله با این پدیده فعال شوند.
استاندار چهارمحال وبختیاری نیز با اشاره به طرح های موفق پاکسازی نقاط آلوده استان در سال گذشته افزود: اجرای برنامه های فرهنگی، آموزشی و همچنین ایجاد اشتغال در این مناطق از راه های مقابله و پیشگیری از اعتیاد در این مناطق است.
قاسم سلیمانی دشتکی اظهار کرد: ایجاد طر ح های اشتغالزا با همکاری بخش خصوصی و همچنین پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به ساکنان این مناطق از راه های مهم پاکسازی و ایمن سازی مناطق پرخطر و آلوده در استان است.
خبرنگار: سمیه پناهنده** انتشار:جهانبخش صفری
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.